Ik heb een maand of wat geleden een 156 GTA racert gekocht. Jaja, ik weet het, die dingen hebben FWD...
Ik heb er inmiddels, behalve wat vrij rijden, een evenement (en wát voor één, het SSAR) ervaring mee. Nu ben ik best wel heel erg vertrouwd met alle ins- en outs mbt de setup voor 105 racers, dit is echter nieuw en onontgonnen race-terrein voor me. Omdat ik mezelf even goed de tijd wilde geven mbt velgen- en bandenkeus, voor het SSAR een setje nieuwe Toyo's R888R 215/45/17 gekocht. Na het rijden van de tijdtraining, twee sprintraces SI en een uursrace met de Challenge zagen de voorbanden er zó uit :
De band met de moer erop is de bestuurderskant. En Zandvoort is toch wel overwegend rechtsom.. Bandenspanning koud 1.7-1.8, warm rond de 2.3 . De auto heeft niet eens zo gek veel camber, ik schat zo op het oog een halve graad. Alle draagarmen zijn (nog) standaard. Dat ietsie camber lijkt me het gevolg van het verlagen. Plaatje erbij:
Ik weet dat ik nog best lomp rij met de 156, het racebrein moet nog omschakelen van het "Perenkist-gooi- & smijtwerk" naar "netjes rijden".. Ik heb aan de wielophanging/onderstel dus nog niets gedaan/auto zo gekocht. Kennelijk bouwt zo'n 156 in de bochten een soort van mega-camber op ? Wie heeft hier ideeën over/ervaring mee ?