De tijd is gekomen dat ik afscheid moet nemen van mijn GT. Met een gezin moet ik een betrouwbare dagelijkse auto hebben en ik kan niet ontkennen dat dat een probleem begint te worden. Alles is nu eenmaal 20 jaar oud en dan gaat er weleens iets stuk zoals vorige maand de dynamo en dat moet dan besteld worden en de garage moet er ook nog eens tijd voor hebben.
Tuurlijk gaat er aan elke auto wel een keer wat stuk, maar met iets meer alledaags kan dat tenminste snel worden opgelost. Toen de BDP sensor stuk ging vorig jaar kon het wel snel, maar alleen omdat de eigenaar van de garage waar ik naartoe ga er eentje als reserve op de plank had liggen voor zijn eigen 916 GTV met 3.2 motor.
Ik heb de auto sinds 2012, destijds uit Duitsland geimporteerd naar Nederland en in 2022 geimporteerd naar Ierland omdat we daarnaartoe zijn verhuisd. Ik heb de auto gekocht met 107.000 km op de teller en hij staat nu op 224.000.
Als we de mogelijkheid hadden om hem erbij te houden, zouden we het doen. Helaas kunnen we ons dat niet veroorloven.
Dus:
Alfa Romeo GT 3.2 V6 uit 2004, Nero Jarama met rood leren bekleding.
224.000km en dat zal nog wat oplopen.
Loopt op LPG.
Kan geleverd worden met Iers of met Nederlands kenteken. Geen eentje op de NL platen, want die heb ik er nog bij.
Staat in Ierland, maar kan in overleg afgeleverd worden in Nederland.
NCT (Ierse APK) geldig tot 20 juni 2025.
Heeft alles wat een 3.2 hoort te hebben (liefhebbers weten wat dat is), plus de volgende fabrieksopties die ik destijds per se wilde hebben (vandaar de Duitse import - betere verkrijgbaarheid):
- xenon koplampen (nog steeds de versie voor rechts-rijdend verkeer)
- stoelverwarming
- ConnectNav+ systeem
- cd-wisselaar
- parkeersensoren (maar die werken niet meer)
Heeft verder nog:
- 18" velgen, volgens mij origineel GT, twee jaar geleden gerestaureerd (was daarvoor in gebruik als winterset, al bij de vorige eigenaar, dus dat was wel even nodig)
- Loudlink bluetooth systeem, wat werkt met het ConnectNav+ systeem
- Ragazzon einddemper
- Ragazzon RVS pijp in plaats van een middendemper
- Dagrijlichten
- Novitec voorbumper
- Novitec achterspoiler
- Veerpootbrug voor
- Extra sigarettenaansteker en USB-poorten (2.1A) in de asbak
- USB-C laadkabel links achter het stuur (ik heb mijn telefoonhouder daar tegen de voorruit zitten)
- Thuiskomer (standaard komt de GT 3.2 alleen met een pompje met prut om een gat tijdelijk te dichten)
- Gebruikssporen die je mag verwachten na 20 jaar en ruim 2 ton.
Onderhoudshistorie (selectie):
- Motor vervangen in 2014, omdat het oude (Duitse) LPG-systeem niet geschikt bleek te zijn voor de auto en de motor vernield heeft (exacte km-stand van de motor onbekend - ongeveer 30k lager dan van de auto)
- LPG systeem vervangen door G3 systeem
- Distributie vervangen in juni 2022, regelmatig wordt gezegd dat moet elke drie jaar, volgens mijn garage is het elke vier jaar voor de V6 (drie jaar alleen voor de vier-cilinder modellen), dus die mag nog mee tot juni 2026
- Dynamo dus net nieuw, samen met de accu
- Benzinepomp vorig jaar vervangen
- Remslangen voor vorig jaar vervangen door staalomvlochten (achter zit nog in de doos, die slangen waren nog niet aan vervanging toe)
- Bodem preventief behandeld in 2014 tegen roest, klein plekje bij de keuring dit jaar waarvan dubieus is of het echt een probleem was, maargoed ze deden er moeilijk over dus daar is een nieuw stukje in gezet
In Nederland ging ik voor onderhoud naar Auto Imola in Hoorn, nu in Ierland naar https://www.kennedymotors.ie/ die naar Suzuki geswitcht is voor nieuwverkoop omdat er met Italiaanse auto's tegenwoordig geen droog brood te verdienen valt, maar ook gewoon nog Alfa/Fiat/Lancia specialist is (zoals gezegd heeft hij zelf een GTV, daarnaast nog wat andere Alfa's en hij restaureert Lancia's in z'n vrije tijd, o.a. een Stratos en een Delta Integrale).
Foto's volgen zodra ik kans heb gezien de auto te wassen.
Ik ben vast nog iets vergeten te melden hierboven, vragen stellen kan altijd. Verder is Dublin mooi voor een weekendje weg en als je hier dan toch bent kun je meteen de auto bekijken.
Prijs ben ik nog niet helemaal uit. De aangeboden waar op het internet gaat alle kanten op. Moet redelijk zijn voor zowel de koper als voor mij. Ligt er ook aan waar de aflevering plaatsvindt en wie de reiskosten betaalt. Eind november ga ik sowieso naar NL dus daar kan dan rekening mee worden gehouden. Vluchten zijn nog niet geboekt dus ik heb de optie om met de auto te gaan (ferry van Dublin naar Holyhead in Wales en vervolgens Hull of Harwich naar Rotterdam/Hoek van Holland).
Telefoon/WhatsApp: 06 dubbel vier dubbel nul 2756 (Nederlands nummer)