Woody34
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Sissend geluid tijdens schakelen ( Dump-Valve ) ???

di sep 26, 2006 08:50

Nu herhaal je gewoon wat ik zeg, en een meetslang die los komt? kom op man,men werkt al laang niet meer met mechanisch systeem,dat was meteen achterhaald (alle andere merken zijn gaan kijken bij de grondleggers van turbo, onderandere hierbij saab) en een waste valve betekend verliesklep, en jij zegt gewoon het zelfde maar je noemt het een verliespoort :?

, btw mijn uitleg is diegene die krijg op school voor men diploma a1 :roll: ik leg het gewoon met eigen woorden uit om iedereen het te laten verstaan, en ik ga niet alle reacties lezen, ik zet gewoon men eigen mening erbij over wat betreft die WANNEBE dump valve op een turboloze wagen. Alles wat in men uitleg staat klop 100 procent, en als ik fout ben geweest in iets mag je me er altij op verwijzen, maar dan effe met een uitleg erover

Dus zoek maar effe op over turbo, of moet ik me je cursus effe mailen, wil ik altijd doen hoor, als je dat interessant vind.

greatz
Lutser uitleg.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Sissend geluid tijdens schakelen ( Dump-Valve ) ???

di sep 26, 2006 08:55

@KDH,

Heb wel interesse in die cursus.... :wink:

Werken ze allang niet meer met een mechanisch systeem? hoe noem je de manier waarop de actuator het klepje van de waste gate opendrukt dan?elektronisch? :? op 99% van de benzine turbo auto's wordt de waste gate pneumatisch/mechanisch bediend. alleen het mooment waarop dit gebeurt wordt geregeld door elektronika, meestal door een elektronisch geregeld ventiel dat de mate van lekkage in de slang regelt. (dit kan ook mechanisch met een zogenaamde bleed-valve kun je ook de druk opschroeven)

Zelf ben ik zeer geinterreseerd in turbotechniek. Heb al zeer veel gelezen over de techiek e.d. en ook in de praktijk heb ik er veel ervaring mee. Ben best bereid om toe te geven als ik iets fout heb, maar dan wil ik wel graag van meerdere mensen horen dat ik het fout heb, niet van een iemand die een of andere cursus volgt. Wil je er niet op aanvallen maar ik zou toch maar eens aan die cursusleider een afdrukje van dit topic laten lezen en vragen wie hij vind dat er gelijk heeft.

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

kdh039
Member
Member
Contacteer: Website

di sep 26, 2006 17:58

:D :D :D hihihihi. dit ga ik voorleggen op de hoge school!! dit moeten ze gewoon weten, En de reden waarom ik er zeker van ben dat men uitleg perfect klopt, is mee omdat de boeken die in nederland worden gebruikt voor de auto techniek hier worden gebruikt in het 5de jaar secundair :evil:

maar swat no prob ik zeg niets meer, het is een waste gate :roll: en ja een jtd word aangestuurd zonder een sonsor, alles bebeurd via een darmpje :roll: :roll:

En ja steek nouw maar gewoon een wanne be Dumpvalve in je turboloze auto :oops: :oops:

Email adres is kdh039@hotmail.com stuur me even jullie bronnen door, kan goed van pas komen aangezien ik er dan toch niets van ken, ik wacht

groetjes

jwq
Newbie
Newbie

wo sep 27, 2006 13:49

Giulia veloce AWD

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 27, 2006 15:41

Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 27, 2006 21:41

@kdh,

Ben blij dat je elke gelegenheid aangrijpt om iets te leren. :wink:

Had het trouwens wel over benzine motoren, heb niks over een JTD gezegd. de meeste diesel motoren hebben tegenwoordig een turbo met variabele geometrie die gebruiken idd geen actuator meer zoals de oudere types. echter op de benzine motoren is deze techniek nog niet in gebruik ( uitzondering: nieuwe 911 turbo) vanwege de hogere uitlaatgastemperatuur bij een benzinemotor.

Ga geen discussie aan over wie het beter weet, is niet zo belangrijk voor mij. Succes met je opleiding verder...

@jwq,

Mooie sites!! hou me aanbevolen voor meer..

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 27, 2006 22:52

een meetslang die los komt? kom op man,

greatz
Nou, zo´n slangetje wil nog best wel eens los komen hoor. Of er komen droogte scheurtjes in of iets dergelijks, met als resultaat geen vacuümbekrachtiging meer.

Even nog iets anders, een dumpvalve op een diesel zag ik ook al langskomen in een andere posting. Maar dat hoeft niet zo nodig, die heeft immers geen gasklep. Dus waarom zou je die voor 200 euro monteren?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 28, 2006 08:47

Puur voor het geluid :roll:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 28, 2006 09:53

Puur voor het geluid :roll:
Akoestiche tuning... op een tractor :twisted:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Rutger

do sep 28, 2006 21:15

waar kan je die krijgen....die nep dump valve. want heb zelf ook een 145 maar wil er wel een turbo inzetten maar zoveel schiet ik er niet mee op. en idd zon sissend geluid is idd heel tof.

gerbengtt

do sep 28, 2006 22:15

waar kan je die krijgen....die nep dump valve. want heb zelf ook een 145 maar wil er wel een turbo inzetten maar zoveel schiet ik er niet mee op. en idd zon sissend geluid is idd heel tof.
sorry... alleen voor 'turbo rijders :jumping:

Rutger

do sep 28, 2006 22:17

die fake dump valves zijn niet voor turbos. want die moet je in je uitlaat zetten ofzo iets. heb al iets gevonden maar dat is iets met een speaker. en dat vind ik wel een beetje triest. dan kan ik net zo goed een cd oopzetten met die geluiden

gerbengtt

do sep 28, 2006 22:34

Niet doe-hoen, daar lok je alleen maar auto's mee naar het stoplicht die er ECHT een hebben ... :?
ik zou het ook niet doen als ik jou was....

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do sep 28, 2006 22:36

Niet doe-hoen, daar lok je alleen maar auto's mee naar het stoplicht die er ECHT een hebben ... :?
ik zou het ook niet doen als ik jou was....
nee precies.
mijn idee is, ruil die slee van je in op een 155 q4. dan kun je overwegen om zo'n dumpvalve erin te zetten.. :idea:

gerbengtt

do sep 28, 2006 22:43

dit is wel een mooie.... wel een berg km gelopen... maar daar is de prijs ook na...

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 9253040260#

Terug naar “Tuning onderwerpen”