Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

vr okt 13, 2006 19:35

bedoelde met die cc`s net als ik in me sud heb. normaal een 1.5, lig 1.7 in dus ander blok met bloknr. dat mag niet, als ik die 1.5 nou opgeboord had geen probleem..
in principe hoeft niemand daar ooit achter te komen 8) :lol:

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

vr okt 13, 2006 19:47

ze weten het ook niet 8)
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

vr okt 13, 2006 20:01

ze weten het ook niet 8)
:-$ :whistle:

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

vr okt 13, 2006 20:50

in de algemene regel zeggen ze gewoon als het aantal cilinders toeneemt of je gaat een turbo er op schroeven moet je langs de RDW maar dat is meestal forum of club praat en we weten allemaal wat er mogelijk is :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

Re: RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

vr okt 13, 2006 22:26

in de algemene regel zeggen ze gewoon als het aantal cilinders toeneemt of je gaat een turbo er op schroeven moet je langs de RDW maar dat is meestal forum of club praat en we weten allemaal wat er mogelijk is :wink:
Een turbo staat toch niet in je papieren?, ik kan me nog een Alfetta Gt herinneren met turbo, maar ik betwijfel het of die andere papieren heeft aangevraagd. :?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

vr okt 13, 2006 23:24

als je echt volgens de regels wilt spelen zal je elke verandering die niet orgineel is......

dus andere remmen,verlichting,veren,schokdempers,uitlaat enz enz enz...

opnieuw door de RDW moeten laten keuren omdat de auto in orginele staat een weg goedkeuring heeft gekregen en dus door deze veranderingen niet meer orgineel is zal de auto opnieuw gekeurd moeten worden......
Nu zijn die regels enigzinds versoepeld door dus te zeggen dat bv een uitlaat een E-keurmerk moet hebben en andere onderdelen bv een T.U.V. keuring zodat niet iedereen voor elk uitlaatje bij de RDW staat :wink:

de APK is ook niet meer dan een moment opname en komponenten controlle....... maar dat wisten jullie al 8)
Nou, volgens mij is dat dus niet zo. Want wat is origineel? Merkloze vervangingsonderdelen zijn ook niet origineel! De regels in NL zijn er vooral voor veiligheids- en emissie-kritische voertuigcomponenten. Die delen mag je alleen vervangen door E-gemerkte delen (uitlaten, veerlichting), maar delen waar GEEN E-KEURMERK voor bestaat (dus: de EU heeft geen criteria opgesteld waar de onderdelen aan moeten voldoen) mag je desnoods zelf maken (luchtfilter bijvoorbeeld). TÜV-goedkeuring op delen kun je in Nederland zo goed als niets mee. Boeit ook niet, want in onze autopapieren is geen plek voor andere wielen etc. zoals dat in Deutschland wel het geval is. Daar moet je iedere gewijzigde componenent dus ook in de Fahrzeugbrief op laten nemen.

Ik heb destijds bij de RDW opgevraagd hoe het zit omdat ik van een 4-cilinder 75 een V6 wou maken. Die moet dus ALTIJD opnieuw gekeurd worden ivm het toegenomen aantal cilinders, maar ALLEEN als de vermogenstoename >40% is volgt er een complete voertuigtest, een soort eenmalige typegoedkeuring eigenlijk. Tenzij je met papieren van de fabrikant aan kunt tonen dat je iets 'bestaands' hebt gebouwd (dus dat je bv alle unieke 75 V6 componenten op je 1.8 hebt gezet) d.m.v. conformiteitsverklaringen (onderdeelnummers, motorcodes).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3014
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

za okt 14, 2006 00:23

Ik heb tegen m'n verzekering gezegd dat er een 2.0 in m'n 1.8 zit, maar dat was geen probleem zeiden ze. Dus zo erg hard nodig is het niet om naar de RDW te rennen zodra je er een ander blok in hangt (tenzij ander aantal cilinders en/of >40% vermogenstoenamen dan natuurlijk).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

za okt 14, 2006 18:53

als je echt volgens de regels wilt spelen zal je elke verandering die niet orgineel is......

dus andere remmen,verlichting,veren,schokdempers,uitlaat enz enz enz...

opnieuw door de RDW moeten laten keuren omdat de auto in orginele staat een weg goedkeuring heeft gekregen en dus door deze veranderingen niet meer orgineel is zal de auto opnieuw gekeurd moeten worden......
Nu zijn die regels enigzinds versoepeld door dus te zeggen dat bv een uitlaat een E-keurmerk moet hebben en andere onderdelen bv een T.U.V. keuring zodat niet iedereen voor elk uitlaatje bij de RDW staat :wink:

de APK is ook niet meer dan een moment opname en komponenten controlle....... maar dat wisten jullie al 8)
Nou, volgens mij is dat dus niet zo. Want wat is origineel? Merkloze vervangingsonderdelen zijn ook niet origineel! De regels in NL zijn er vooral voor veiligheids- en emissie-kritische voertuigcomponenten. Die delen mag je alleen vervangen door E-gemerkte delen (uitlaten, veerlichting), maar delen waar GEEN E-KEURMERK voor bestaat (dus: de EU heeft geen criteria opgesteld waar de onderdelen aan moeten voldoen) mag je desnoods zelf maken (luchtfilter bijvoorbeeld). TÜV-goedkeuring op delen kun je in Nederland zo goed als niets mee. Boeit ook niet, want in onze autopapieren is geen plek voor andere wielen etc. zoals dat in Deutschland wel het geval is. Daar moet je iedere gewijzigde componenent dus ook in de Fahrzeugbrief op laten nemen.

Ik heb destijds bij de RDW opgevraagd hoe het zit omdat ik van een 4-cilinder 75 een V6 wou maken. Die moet dus ALTIJD opnieuw gekeurd worden ivm het toegenomen aantal cilinders, maar ALLEEN als de vermogenstoename >40% is volgt er een complete voertuigtest, een soort eenmalige typegoedkeuring eigenlijk. Tenzij je met papieren van de fabrikant aan kunt tonen dat je iets 'bestaands' hebt gebouwd (dus dat je bv alle unieke 75 V6 componenten op je 1.8 hebt gezet) d.m.v. conformiteitsverklaringen (onderdeelnummers, motorcodes).
ik sprak een man van de rdw en die zei ook dat als je uitlaat veranderd krijg je teoretisch meer vermogen en daar is de auto niet op goed gekeurd dus moet er getest worden of de remmen nog wel voldoen.... hij zei ook dat dit wel erg zwart wit is maar een auto krijgt een kenteken omdat deze uit de fabriek in massa productie is gemaakt en dus een type goedkeuring heeft gehad en omdat de fabriek meerdere auto's precies het zelfde maakt hoeven deze niet allemaal gekeurd te worden bij de rdw.....

als jij een eindemper lpaatst die anders zou werken dan orgineel( imitatie onderdelen worden gebruikt met het doel de zelfde functie te vervullen als orgineel ) en daar door dus (iets) meer vermogen krijgt en een andere uitstoot moet deze "OFFICIEEL" en heeeeeeeeeeeel zwart wit gezien opnieuw gekeurd worden door de rdw........ bel ze maar op en vraag het maar :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

gerbengtt

RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

zo okt 15, 2006 14:01

volgens mij gaat je dat echt noooit lukken.ten eerste de ruimte onder de kap... en je zult toch echt aan 4x4 moeten om al dat geweld op de weg te houden! oftewel: alles overzetten van een impreza,bak aandrijflijn...en wat de meeste al zeggen... geld!
koop dan een echte :wink:
Afbeelding
gr gerben

Speeder

Re: RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

zo okt 15, 2006 14:53

volgens mij gaat je dat echt noooit lukken.ten eerste de ruimte onder de kap... en je zult toch echt aan 4x4 moeten om al dat geweld op de weg te houden! oftewel: alles overzetten van een impreza,bak aandrijflijn...en wat de meeste al zeggen... geld!
koop dan een echte :wink:
Afbeelding
gr gerben
I agree, maar toch lijkt het me echt ontiegelijk(!) vet om zoveel vermogen in een 33 te hebben :driving:

gerbengtt

RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

zo okt 15, 2006 15:16

kun je alvast kijken of het past :wink:
Afbeelding

gr gerben

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

zo okt 15, 2006 15:16

daar ben ik het zeker mee eens zoveel mogelijk vermogen in een zo klein mogelijk autootje..... \:D/
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

zo okt 15, 2006 15:18

en het schijnt te passen zo als geschreven zijn er al 2 tot zover bekend die het gedaan hebben en ja je zal wat aan moeten passen....

maar het reseltaat is wel iets wat niemand verwachttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.................................................... :driving:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

gerbengtt

Re: RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

zo okt 15, 2006 15:22

daar ben ik het zeker mee eens zoveel mogelijk vermogen in een zo klein mogelijk autootje..... \:D/
mee eens... als het wel zou passen... heb je standaard al 218pk.maar 'getjoend'wat dan ook makkelijk is.... :twisted:
kun je er makkelijk 300 pk uithalen :lol: ik zit nu op 280 ongeveer... alleen nog een open middenpijp,open einddemper.... en een vf35 turbo...
dan zit je ruim over de 300... ik moet nog ff sparen geloof ik... :?

ontopic... het gaat je niet lukken denk ik... zelf heb ik ooit de plannen gehad met m,n 33 16v om er een 1.3 bak achter te hangen.. lekker kort.
dat moet wel passen.ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat de bak niet oud zou worden...

Rees-Cees

Re: RE: gewoon iets wat ik me afvraag....

zo okt 15, 2006 16:12

ontopic... het gaat je niet lukken denk ik... zelf heb ik ooit de plannen gehad met m,n 33 16v om er een 1.3 bak achter te hangen.. lekker kort.
dat moet wel passen.ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat de bak niet oud zou worden...
Past wel en gaat niet stuk een 1300 bak achter een 16v blok. en een urabusklob past ook.

Urabussen en Ss'ove zijn leuke auto's voor mensen die hard willen en niet kunnen sturen :mrgreen:

Terug naar “Tuning onderwerpen”