in principe hoeft niemand daar ooit achter te komenbedoelde met die cc`s net als ik in me sud heb. normaal een 1.5, lig 1.7 in dus ander blok met bloknr. dat mag niet, als ik die 1.5 nou opgeboord had geen probleem..


in principe hoeft niemand daar ooit achter te komenbedoelde met die cc`s net als ik in me sud heb. normaal een 1.5, lig 1.7 in dus ander blok met bloknr. dat mag niet, als ik die 1.5 nou opgeboord had geen probleem..
ze weten het ook niet
Een turbo staat toch niet in je papieren?, ik kan me nog een Alfetta Gt herinneren met turbo, maar ik betwijfel het of die andere papieren heeft aangevraagd.in de algemene regel zeggen ze gewoon als het aantal cilinders toeneemt of je gaat een turbo er op schroeven moet je langs de RDW maar dat is meestal forum of club praat en we weten allemaal wat er mogelijk is
Nou, volgens mij is dat dus niet zo. Want wat is origineel? Merkloze vervangingsonderdelen zijn ook niet origineel! De regels in NL zijn er vooral voor veiligheids- en emissie-kritische voertuigcomponenten. Die delen mag je alleen vervangen door E-gemerkte delen (uitlaten, veerlichting), maar delen waar GEEN E-KEURMERK voor bestaat (dus: de EU heeft geen criteria opgesteld waar de onderdelen aan moeten voldoen) mag je desnoods zelf maken (luchtfilter bijvoorbeeld). TÜV-goedkeuring op delen kun je in Nederland zo goed als niets mee. Boeit ook niet, want in onze autopapieren is geen plek voor andere wielen etc. zoals dat in Deutschland wel het geval is. Daar moet je iedere gewijzigde componenent dus ook in de Fahrzeugbrief op laten nemen.als je echt volgens de regels wilt spelen zal je elke verandering die niet orgineel is......
dus andere remmen,verlichting,veren,schokdempers,uitlaat enz enz enz...
opnieuw door de RDW moeten laten keuren omdat de auto in orginele staat een weg goedkeuring heeft gekregen en dus door deze veranderingen niet meer orgineel is zal de auto opnieuw gekeurd moeten worden......
Nu zijn die regels enigzinds versoepeld door dus te zeggen dat bv een uitlaat een E-keurmerk moet hebben en andere onderdelen bv een T.U.V. keuring zodat niet iedereen voor elk uitlaatje bij de RDW staat![]()
de APK is ook niet meer dan een moment opname en komponenten controlle....... maar dat wisten jullie al
ik sprak een man van de rdw en die zei ook dat als je uitlaat veranderd krijg je teoretisch meer vermogen en daar is de auto niet op goed gekeurd dus moet er getest worden of de remmen nog wel voldoen.... hij zei ook dat dit wel erg zwart wit is maar een auto krijgt een kenteken omdat deze uit de fabriek in massa productie is gemaakt en dus een type goedkeuring heeft gehad en omdat de fabriek meerdere auto's precies het zelfde maakt hoeven deze niet allemaal gekeurd te worden bij de rdw.....Nou, volgens mij is dat dus niet zo. Want wat is origineel? Merkloze vervangingsonderdelen zijn ook niet origineel! De regels in NL zijn er vooral voor veiligheids- en emissie-kritische voertuigcomponenten. Die delen mag je alleen vervangen door E-gemerkte delen (uitlaten, veerlichting), maar delen waar GEEN E-KEURMERK voor bestaat (dus: de EU heeft geen criteria opgesteld waar de onderdelen aan moeten voldoen) mag je desnoods zelf maken (luchtfilter bijvoorbeeld). TÜV-goedkeuring op delen kun je in Nederland zo goed als niets mee. Boeit ook niet, want in onze autopapieren is geen plek voor andere wielen etc. zoals dat in Deutschland wel het geval is. Daar moet je iedere gewijzigde componenent dus ook in de Fahrzeugbrief op laten nemen.als je echt volgens de regels wilt spelen zal je elke verandering die niet orgineel is......
dus andere remmen,verlichting,veren,schokdempers,uitlaat enz enz enz...
opnieuw door de RDW moeten laten keuren omdat de auto in orginele staat een weg goedkeuring heeft gekregen en dus door deze veranderingen niet meer orgineel is zal de auto opnieuw gekeurd moeten worden......
Nu zijn die regels enigzinds versoepeld door dus te zeggen dat bv een uitlaat een E-keurmerk moet hebben en andere onderdelen bv een T.U.V. keuring zodat niet iedereen voor elk uitlaatje bij de RDW staat![]()
de APK is ook niet meer dan een moment opname en komponenten controlle....... maar dat wisten jullie al
Ik heb destijds bij de RDW opgevraagd hoe het zit omdat ik van een 4-cilinder 75 een V6 wou maken. Die moet dus ALTIJD opnieuw gekeurd worden ivm het toegenomen aantal cilinders, maar ALLEEN als de vermogenstoename >40% is volgt er een complete voertuigtest, een soort eenmalige typegoedkeuring eigenlijk. Tenzij je met papieren van de fabrikant aan kunt tonen dat je iets 'bestaands' hebt gebouwd (dus dat je bv alle unieke 75 V6 componenten op je 1.8 hebt gezet) d.m.v. conformiteitsverklaringen (onderdeelnummers, motorcodes).
I agree, maar toch lijkt het me echt ontiegelijk(!) vet om zoveel vermogen in een 33 te hebbenvolgens mij gaat je dat echt noooit lukken.ten eerste de ruimte onder de kap... en je zult toch echt aan 4x4 moeten om al dat geweld op de weg te houden! oftewel: alles overzetten van een impreza,bak aandrijflijn...en wat de meeste al zeggen... geld!
koop dan een echte![]()
gr gerben
mee eens... als het wel zou passen... heb je standaard al 218pk.maar 'getjoend'wat dan ook makkelijk is....daar ben ik het zeker mee eens zoveel mogelijk vermogen in een zo klein mogelijk autootje.....
Past wel en gaat niet stuk een 1300 bak achter een 16v blok. en een urabusklob past ook.ontopic... het gaat je niet lukken denk ik... zelf heb ik ooit de plannen gehad met m,n 33 16v om er een 1.3 bak achter te hangen.. lekker kort.
dat moet wel passen.ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat de bak niet oud zou worden...