Ik ga er zeker vergeten maar voor 'n algemeen beeld lukt het wel .
Welke vind je het mooist ?
Persoonlijk m'n absolute topper = TecnoMagnesio Sport bij voorkeur in Antraciet (fototje posten lukt me niet maar 'n goudkleurig exemplaar vind je op deze link : http://www.mimwheels.it/eng/schprod1_ne ... rticolo=96 ) . Madeno-ATS vind ik ook best mooi vooral in antraciet weerom,maar net iets minder dan TM Sport .
Ronal Telefoonschijven vind ik ook best mooi, maar voor huidige Alfa's niet meer te krijgen .
Originele velgen vind ik dan weer de 156/147 Gta velg (grote gaten ) mooi en sommige varianten van de Superturismo's spaakvelg (niet die van Gt/156/147 17" met te veel spaken en noppen of 159 17" met nog meer spaken en noppen) . Je hebt ook de 18" van Alfa Gt met iets dunnere spaken(Toöra fabrikaat) waarvan Madeno 'n variant aanbiedt die vind ik dan ook weer 1 vd mooiere Superturismo varianten .
Ook mooi vind ik de 18" "hoefijzers" van 159/Brèra/Spider .
In de Poll ga ik zéker de Azevs (of vroeger Atev) 5-spaak en Börbet A vermelden waar ik zelf helemaal geen fan van ben (misschien omdat het te duits is...) .
Kruisspaken/Honinggraat design à la BBS mag uiteraard ook niet ontbreken : op de nieuwe Brèra & Spider heb je 'n 18" variant . Ik vind ze wel mooi, maar iets te Bmw-linked...
SZ type velg is uiteraard ook onontbeerlijk (originele waren van Speedline, maar vooraf had je ze van OZ 15" op 'n speciale Luigi-75, Alessio heeft later gezorgd dat ze als Alessio turbo op menige 4x98 steek terecht kwamen) . Zender Siena haalt ook daar z'n inspiratie .
De 5-spaak Ats of Cromodora(op Spider 14") mag ook niet ontbreken in de poll hoewel die uiteraard niet op recente Alfa's voorkomt .