Weer iets nieuws op het remmenfront....
Voor mijn dagelijkse Giulietta ben ik bezig met de remmen. Het stond al vast dat er TS techniek in zou komen, dus ook de 5 gaats naven e.d. Alleen remklauwen heb ik niet meer liggen

. Omdat ik geen zin had om op zoek te gaan naar goede gebruikte remklauwen ben ik maar eens de schuur ingedoken om mijn Volvo 240 klauwen op te zoeken.
Het probleem bij het gebruiken van de Volvo klauwen op een TS is dat de klauwen te ver naar buiten staan, de schijf is een stuk te klein. Als oplossing hiervoor had ik al een setje 164 v6 schijven uit laten draaien, deze zijn namelijk wel groot genoeg. Omdat het echter evntjes te veel werk is om de spacer/adapter te maken die nodig is om de schijf goed passend in de klauw te krijgen was ik op zoek naar een andere oplossing

.
Nu heb ik van de Giulietta de originele klauw en naaf verwijderd zodat ik alleen het originele fusee overhad. hierop heb ik een TS naaf gemonteerd. En wat denk je: de volvo klauw past zonder enkele aanpassing (op de remslangen na)!!
De schijf valt precies goed in de klauw en de remblokken raken mooi de schijf. zelfs de stofkappen kunnen blijven zitten.
Nu ben ik bezig met de revisie van de remklauwen, als ik klaar ben en ze ga monteren zal ik even een paar foto's maken. Revisiesetjes voor Volvo klauwen zijn trouwens tamelijk aan de prijs, 109 euro netto voor beide klauwen, dat is dus gewoon bijna 300 gulden

.
Wel moet ik nog even kijken of de standaard hoofdremcilinder groot genoeg is voor deze klauwen, anders moet ik die ook wisselen tegen een grotere. Ook kreeg ik van iemand een tip over de dubbele remslang op de klauwen, gewoon een gat boren tussen 2 kamers en dan een van de slangaansluitpunten afstoppen. Ga nog even kijken of dit kan, spreekt me beter aan als 2 remslangen per kant gebruiken...
m.v.g. Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.