Tommy

Hardere klepveren

za mei 26, 2007 20:50

Hallo

Kan er mij soms iemand aan een adres helpen waar ik hardere klepveren kan bestellen en dit voor een bertone.
Heb enkel alfaholics gevonden maar duur door de pond!

Groetjes

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Hardere klepveren

za mei 26, 2007 21:58

Het Belgische merk Cat Cams maakt ze. Ik heb er rond de 90 euro voor betaald. Denk dat R Power ze wel kan leveren.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Hardere klepveren

za mei 26, 2007 22:05

die zijn nodig bij dikke stokken neem ik aan? :roll:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Hardere klepveren

za mei 26, 2007 22:17

die zijn nodig bij dikke stokken neem ik aan? :roll:
nee....zijn nodig bij hogere toerentallen.....om zwevende kleppen te voorkomen....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Hardere klepveren

zo mei 27, 2007 00:08

Ohhkee :wink:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Hardere klepveren

ma mei 28, 2007 12:54

volgens mij kan Giacomini oa ze ook gewoon leveren..En Savali misschien? Ardash?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Hardere klepveren

ma mei 28, 2007 14:00

Elk motorrevisiebedrijf kan ze leveren. O.a. Zomer Motorenrevisie in Holten of Beek Autoracing in Den Haag
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

GiuliaLee

Re: RE: Hardere klepveren

ma mei 28, 2007 18:51

volgens mij kan Giacomini oa ze ook gewoon leveren..En Savali misschien? Ardash?
Alfaromeoservice :lol:

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: Hardere klepveren

di mei 29, 2007 14:54

als je lichtere kleppen monteert of je eigen kleppen lichter maakt heb je geen zwaardere klepveren nodig, bij komend voordeel is dat je je hele aandrijflijn in de cilinderkop minderbelast, op dit moment is klepbekkers al een probleem omdat de org die alfa nu levert eigenlijk gemaakt zijn voor niet genietreerde nokkenassen, waardoor het zelfde probleem optreed als bij de uitlaad van een 2.0 ts motor, trouwens schrick klepbekers zijn ook niet meer geschikt voor genitreerde nokken assen.




:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Hardere klepveren

di mei 29, 2007 15:05

ja precies. Squadra reed volgens mij ook nooit met zwaardere klepveren..Mijn motoren hebben ze in ieder geval nooit gehad, en toch probleemloos hoge toeren. Bij de alfa-motoren is dat standaard al erg goed geregeld. Wat meer zin heeft is denk ik de klepveren op elkaar afstemmen qua druk.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

RE: Hardere klepveren

di mei 29, 2007 15:58

De lifthoogte toename van de gebruikte nokkenas t.o.v. de standaardnokkenas is erg belangrijk, en daarbij ook de acceleratie vd klep.
Tevens is bij sommige nokkenassen de lift zo extreem dat je "coilbound"gaat krijgen... de wikkelingen komen tegen elkaar omndat je de veer te ver wilt indrukken... dan loopt de boel meteen vast...
Dus een andere klepveer is nodig als:
1) je oude veren moe zijn
2) je versnelling van je klep veel hoger wordt
3) je lifthoogte groter wordt dan je standaard veer toelaat.

Matchen van veren is altijd een pre, en natuurlijk is lichter maken van je kleppen prima. Maar bij extreme toename in rpm moet je echt andere klepveren.

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: Hardere klepveren

di mei 29, 2007 22:19

Ik bedoelde er alleen mee aan te geven dat als je niet extreem gaat je je geld beter in andere dingen kunt steken en je beter kunt zorgen dat alle delen het zelfde gewicht hebben, bij normaal straat gebruik en bij af en toe eens de motor flink op toeren draaien is een standaart 105 blok toerijkend zonder dure aanpasingen.




:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Hardere klepveren

zo jun 03, 2007 08:09

dat is prima maar klepveren kosten je de kop ook niet....... liever andere klepveren dan een open luchtfilter bijvoorbeeld.... :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Andretti Molletti

RE: Hardere klepveren

zo jun 03, 2007 12:14

En standaard klepveren zijn niet veel duurder of goedkoper dan sterkere klepveren...

Of wilde je zeggen dat je ze niet vernieuwde na 200000+km ;)

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Hardere klepveren

zo jun 03, 2007 12:57

En standaard klepveren zijn niet veel duurder of goedkoper dan sterkere klepveren...

Of wilde je zeggen dat je ze niet vernieuwde na 200000+km ;)
weet niet mijn teller staat op 999.999 km dus je zou denken.. :wink:
(p.s. ik heb liever een open luchtfilter :lol: )
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Tuning onderwerpen”