sjoerdb
Full Member
Full Member

maximaal haalbare vermogen uit een 1750 blok,injectie/carbs?

di feb 06, 2007 00:20

wat is zo'n beetje de topvermogens die uit een 1750 blok gehaald is, dus niet opboren maar gewoon de standaard cc's aanhouden. en scheelt het dan nog of je carbs of injectie hebt? graag hoor ik van jullie alle sterke verhalen. dit in verband ik dan kan gebruiken bij een ander type 1.7 liter blok. dan weet ik ongeveer wat haalbaar is per liter. thx mannen!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Bartman
Guru
Guru

RE: maximaal haalbare vermogen uit een 1750 blok,injectie/ca

di feb 06, 2007 14:10

Bij 170 pk houdt het wel zo'n beetje op voor een 1750.

Full race 2-liter Nords zitten zo rond de 185 echte pk's. Met carbs.

Wellicht dat een injectiesysteem in racespec nog iets extra's brengt, maar daar zijn de investeringen navenant van.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

164 Q4

di feb 06, 2007 17:10

Geen idee hoeveel het maximaal haalbare is (wil het nog fatsoenlijk rijden) maar je bent dan iig een paar andere of omgeslepen nokkenassen nodig. Hier staan er wel een stuk of wat. Als je wilt weten welke je moet hebben moet je ze even bellen want er staan behalve de timing niet zoveel gegevens bij.

En als je liever injectie wil schroef je er zo'n ding op (onder de €300,-):

Afbeelding

en gebruik je als injectie zelf een Megasquirt II ofzo (lekker goedkoop en toch racy 8) ).

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 03, 2007 22:26

We hebben het over een 8kleppertje met vaste nokkenastiming? Geen twinspark? Als je heel hard je onderblok lichter gaat maken kan dat vast wel 8000 toeren aan in combinatie met een hele scherpe nokkenas en strakke veren. Als je er dan een goede injectiecomputer op zet zal je rond de 175 pk uit kunnen komen, als je heel knap bent en de boel niet stukdraait tijdens het proberen. ik denk dat 160 pk een stuk makkelijker haalbaar is zonder een aantal pogingen met veel duur oud ijzer te beeindigen, maar je zal nog steeds behoorlijk ingrijpend in je blok moeten gaan metaalbewerken en vervangen om dat er relatief betrouwbaar uit te kunnen halen.

Terug naar “Tuning onderwerpen”