Matje 4

Heeft iemand hier ervaring mee

wo nov 07, 2007 10:28

Gezien op ebay, maar klopt dit? Lijkt me erg goedkoop.....

[url=http://cgi.ebay.nl/ALFA-ROMEO-145-146-1 ... ZViewItem/] klik hier
[/url]
Laatst gewijzigd door Matje 4 op wo nov 07, 2007 12:41, 3 keer totaal gewijzigd.

guntha
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Heeft iemand hier ervaring mee

wo nov 07, 2007 11:39

Je link werkt niet. :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Heeft iemand hier ervaring mee

wo nov 07, 2007 11:48

Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Heeft iemand hier ervaring mee

wo nov 07, 2007 11:59

Je link werkt niet. :wink:
Denk dat je hetzelfde kunt zeggen over deze "gadget" :roll:

:jumping:

Anders had het al standaard in de auto gezetten moet je ook maar denken ;)
Als het echt zo goed als er beweerd word..... ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

wo nov 07, 2007 12:22

In de tekst staat dat het een signaal aanpast wat naar de centrale computer gezonden wordt.
Vergelijkbaar met wanneer er koude lucht aangezogen wordt, zou moeten resulteren in betere prestaties.
Volgens mij slaat het hele verhaal nergens op en worden de computer van onjuiste data voorzien.
Kan me niet voorstellen dat dit een positief effect heeft op het brandstofverbruik en de levensduur.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 07, 2007 13:20

Dit werkt vrij simpel. Je past het signaal aan van de luchtinlaat-temperatuursensor. Hierdoor denkt de computer dat je koudere lucht, dus meer zuurstof, naar binnen slurpt. Daardoor zal de computer een correctiefactor toepassen en ook meer brandstof gaan injecteren. Bij volgas (volledig op de maps, niets van lambda ofzo uitlezen) spuit je dus veel meer brandstof in dan de fabrikant zelf verzonnen heeft. Dit levert meer vermogen op, bij de meeste auto's echt geen 20%, maar wel ietsje meer, ten koste van bakken brandstof en ook milieu. Omdat je auto bij halfgas closed loop draait, dus de lambdasonde uitleest, zal het teveel aan brandstof worden gecorrigeerd en zal je dus geen enkel verschil merken. Bij stationair zal je motor te vet draaien, omdat daar ook op maps gedraaid wordt. Met andere woorden, stationair en volgas meer brandstof er bij, wat bij stationair falen van gastesten zal opleveren en bij volgas vooral meer brandstofverbruik en een beetje meer vermogen. Als je ziet wat een tuningchip of tuning van je ECU kost en je kijkt naar de huidige brandstofprijs, heb je die chip er vergeleken bij dit ding al met 10 of 20 keer tanken uit, dus ik zou dat weerstandje (meer is het niet) lekker niet inbouwen.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 07, 2007 13:57

Dit soort dingen heb ik ook vaak op vooral diesels gezien, met schitterende namen als Powerbox. Als je dan zo'n ding op de dyno zette, zag je (als de roetwolken opgetrokken waren) dat de resultaten erg wisselvallig waren. De ene keer veel meer vermogen dan de andere keer. Ik zou mijn geld hier niet aan uitgeven, maar naar een chiptuner/programmeur gaan die zijn vak verstaat.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Heeft iemand hier ervaring mee

wo nov 07, 2007 16:30

Dit soort dingen heb ik ook vaak op vooral diesels gezien, met schitterende namen als Powerbox. Als je dan zo'n ding op de dyno zette, zag je (als de roetwolken opgetrokken waren) dat de resultaten erg wisselvallig waren. De ene keer veel meer vermogen dan de andere keer. Ik zou mijn geld hier niet aan uitgeven, maar naar een chiptuner/programmeur gaan die zijn vak verstaat.
Die powerboxen hebben meestal een circuit er in wat de wastegate bediende naar aanleiding van toerental en (optioneel) stand gaspedaal. Dit neemt dan de bediening door de ECU over waardoor je met meer druk rijdt. Zeg maar een wat aggressievere map dan in je ECU zit, meer niet.

Terug naar “Tuning onderwerpen”