Gold

Ragazzon soundpipe geplaatst,... mua

di dec 04, 2007 00:21

Heb vandaag een Ragazzon RVS soundpipe laten installeren op de Spider V6 24V. Einddempers zijn nog origineel.

Ik moet zeggen, iedereen zei dat het hard klonk, is niets van waar. Het is vreemd, je hebt iets meer bass wanneer je de motor start, en tot 2000 toeren klinkt het achter (iets) dieper dan standaard.

Maar zodra je boven de 3000 toeren komt (dus in feite waneer je gasgeeft helaas) is het alsof het geluid weer uit de voorkant van de auto begint te komen op precies de zelfde manier met de originele middendemper.

Wanneer je gasgeeft klinkt de auto dus boven de 3000rpm bijna precies net zoals met de originele middendemper.

Ik wil dat het geluid een diepe lierende metalen echo vormt waneer je de auto in de toeren jaagt. Ik wil de uitlaat horen krakelen op 1200m. Wat moet ik doen om kippevel te krijgen bij deze Arese V6?

Ik ga volgend weekend wel naar EPS, kijken wat zij kunnen doen.

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: Ragazzon soundpipe geplaatst,... mua

di dec 04, 2007 01:05

Sowieso heeft het weinig zin om naar een koude uitlaat zonder belaste motor te gaan luisteren.
Tip, maak eerst een vlotte rit op de snelweg (120+) en trek vervolgens eens lekker onder een tunneltje door.

Volgens mij klinkt het dan al heel anders.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

di dec 04, 2007 08:29

Ik ken de soundpipe niet, maar elke einddemper moet je 'inrijden'. Mijn CSC klinkt nu ook anders (dieper en zwaarder) dan toen ik hem net op had gezet (33 16v). Misschien dat je jou soundpipe ook wat tijd moet gunnen.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 04, 2007 09:42

ik kan je uit ervaring vertellen dat een soundpipe met standaard einddempers geen groot verschil maakt.
Een soundpipe is pas leuk met andere einddempers.....
enige oplossing is dus andere einddempers monteren.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

di dec 04, 2007 10:07

Leg maar eens het spruitstuk van Supersprint dan gaat het geluid en het vermogen naar een hoger echelon .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Tuning onderwerpen”