vr dec 31, 2004 08:58
Deze kende ik nog niet.
Ik had op mijn Uno Turbo een drukregelaar van Malpassi met dubbele membraan. D.w.z. dat de tweede membraan voor een extra drukverhoging zorgde bij meer dan deellast.
Bij deellast was alleen één membraan aan het werk.
Op de standard regelaars stond " 3.0 bar max". De Malpassi had ik na veel testen gelaten op 3,2 bar stationair. Met een beetje gas onbelast geven ging de druk al naar 4,0 bar.
Dit lijkt een kopje maar als het een regelaar met dubbele membraan is dan zou ik wel een gokje wagen. Zoniet dan even doorsparen en voor 140 euro één van Malpassi met dubbele membraan kopen. Die ding werkte super op mijn Uno Turbo, superdirekte gaspedaal reaktie, makelijker doortrekken in hoge toeren, vooral de top was veel sneller bereikbaar.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3