wo mei 14, 2008 22:17
schaf nieuwe veren (zwaardere meteen liefst) aan en een setje Billsteins oid of Koni's als je deze niet al hebt.
Vervolgens haal je de oude veren eronder uit en begint er steeds een stukje vanaf te halen, terug monteren, auto laten zakken, dit herhaal je tot je de voor jou gewenste en optisch mooiste hoogte hebt die ook nog praktisch is. Meet dan vanaf de grond de hoogte tot bovenkant spatbordrand.
Monteer de nieuwe veren en dempers & kijk op welke hoogte ie staat. Herhaal nu het proces van stukje eraf slijpen en weer terug monteren, laten zakken net zo vaak tot ie op de hoogte staat die je met de oude veren hebt bepaald en die je mooi/praktisch vind.
Veren zijn progressief dus denk niet dat als je er bij de eerste keer 10 cm afhaalt en hij is 3cm gezakt dat hij bij de volgende 10cm eraf ook weer 3cm zakt. begin in stukjes van 10-15 cm max. en maak dat steeds korter.
dit is de DIY manier als je handig bent en tijd hebt. anders is het raadzaam een "standaard" verlagingssetje aan te schaffen maar ook daar zul je vaak toch nog even aan moeten slijpen om het gewenste resultaat te krijgen.
Belangrijkste bij verlagen is dat je ook je dempers vervangt voor exemplaren die verlaging aankunnen!!!!!! maw dempers die bij verlagen niet op de bumpstop komen
Je kunt dit ook opvangen door extra schroefdraad te laten maken op je huidige dempers. Maar demperzuigerstangen staan van keihard staal en dit vergt een kundig bedrijf om te laten doen zonder je dempers te verprutsen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.