frankvanmontfort

dubbele uitlaat alfa 1.9 jtdm

vr aug 15, 2008 19:28

Beste Alfisten,

Er wordt veel op het forum gesproken over het monteren van een dubbele uitlaat op een Alfa 159. Bedrijfsnamen worden genoemd als EPS en Sky-tune. Deze kunnen dat inderdaad heel goed doen. Voor mensen die dat te ver rijden vinden, zoals ik, ben ik via google op uitlaat buigen gaan zoeken. Er komen dan veel meer bedrijven naar voren. Ik ben zelf naar een uitlaatbuiger in boesingeliede geweest, vlakbij schiphol, maar er zijn er veel meer die het kunnen. Naar tevredenheid twee pijpen gemonteerd met een rond 90 mm Chromen sierstuk van laser. Dit kon hier ook net als bij skytune zonder einddemper .

Kleine verbetering op te merken in het gekuid bij accelereren en volgens de theorie zou de turbo eerder gaan draaien. Ik denk ook dat dat ook zo is maar dat kan ook tussen de oren zitten. Voor het klein beetje extra gelkuid moet je het niet doen, want daar win je vrijwel niets mee. Ik denk dat alleen een decibel meter hier aangeeft of het klopt wat je hoort. Het kon overigens ook met einddempers, maar heb je bij een diesel turbo dus niet nodig.

Ik was 530 euro kwijt inclusief btw,met twee kleiner dempers (die je dus niet nodig hebt) zou dit hier 630 euro bedragent. Kortom een stuk goedkoper als de novitec en remus oplossingen van tussen de 1000 a 1250 euro. Dit is overigens geen RVS materiaal maar gegalvaniseerd staal wat 5 tot 7 jaar meegaat.

Ik hoop dat ik iemand heb blij gemaakt met deze info.

History, sorry maar 1 alfa, maar gelijk maar goed gedaan in TI uitvoering

205 gti 1,9
306 xsi
206 xs
Citroen C4 vtr plus
Alfa 1,9 jtdm TI

Groet,

Terug naar “Tuning onderwerpen”