Dankie,dit is wat ek gedink het dit is..Glijlager is a sliding bearing... sort of thin bronze bushing.
Hoi Roel, die orginele spanstiften passen die meteen in een 1750 blok of moest er nog geboord worden om het oliekanaal groter te maken?Ik heb min of meer dezelfde modificatie gedaan, maar dan met de officiële spanstiften die in de spider 4 gebruikt worden
Hier een quote uit mijn project:
RoelInmiddels de kop er weer af gehad en de oliekanaalmodificatie uitgevoerd (info van Peter vd Berg). Omdat het blok verder helemaal in elkaar zit, moest ik 100% zeker zijn dat er geen alu-deeltjes in de oliekanaaltjes terechtkwamen bij het uitboren. Hoe heb ik het gedaan:
Moertje M7 op boortje 6 gelast, zodat ik met de ratel het gat kon boren. De andere 4 gaten afgeplak en via het 5e open gat perslucht geblazen (nou ja, ik niet maar mijn vader, anders had ik 3 handen moeten hebben). Hierdoor werden alle deeltje direct weggeblazen. Daarna de spanstiften (Alfanr. 13.90.94.70) erin geslagen met koperen ringetje eromheen, zodat ik de juiste uitsteekhoogte kreeg. Hierna kon het blok weer in elkaar met de groene teflon ringen (Mercedesnr. 012.997.97.48 ) om de spanstiften en kon ik het weer verder op gaan bouwen.
Moertje M7 op boortje 6 gelast, zodat ik met de ratel het gat kon boren. De andere 4 gaten afgeplak en via het 5e open gat perslucht geblazen
Boren dus.......Hoi Roel, die orginele spanstiften passen die meteen in een 1750 blok of moest er nog geboord worden om het oliekanaal groter te maken?
okee, niet goed gelezenMoertje M7 op boortje 6 gelast, zodat ik met de ratel het gat kon boren. De andere 4 gaten afgeplak en via het 5e open gat perslucht geblazenBoren dus.......Hoi Roel, die orginele spanstiften passen die meteen in een 1750 blok of moest er nog geboord worden om het oliekanaal groter te maken?
Roel
Klopt> Gewoon spanbusjes van 12 of 15 mm, de juiste maat wee5t ik niet meer. Kies voor de variant van verenstaal vervaardigd uit een zo dun mogelijk materiaal. Het oliekanaal blijft dan zeker nog 3mm en das gezien de overvloedige toevoer naar de kop echt zat voldoende. Het mes snijdt dan aan 2 kanten.Ik meende me te herinneren dat Arjen (@lfa@lgra) andere paspennen gebruikte die wel in 1x passen, maar dat weet ik niet zeker.