Dit is een 1.6 8V. Je hebt het over zo'n 30% meer uitlaatgassen wat jij met je 16V door ongeveer uitlaat wilt blazen. Wat voor jou blok een restrictie is, is voor een 1.6 8V behoorlijk overbemeten. Zeker als de kat blijft zitten zal de snelheid van de uitlaatgassen zodanig beperkt blijven dat er erg weinig rendement te halen valt.ik vond toch wel dat op mijn 33 16V een merkbaar verschil was met een spaghetti spruitstuk...
vooral meer koppel onderin en midden toerengebied
maar goed, heb je 435 euro ervoor over is de vraag en ik weet niet of ze die ook leveren voor een 145?
helemaal gelijk, chippen doe je als laatst zodat je alles meeneemt...Dit is een 1.6 8V. Je hebt het over zo'n 30% meer uitlaatgassen wat jij met je 16V door ongeveer uitlaat wilt blazen. Wat voor jou blok een restrictie is, is voor een 1.6 8V behoorlijk overbemeten. Zeker als de kat blijft zitten zal de snelheid van de uitlaatgassen zodanig beperkt blijven dat er erg weinig rendement te halen valt.ik vond toch wel dat op mijn 33 16V een merkbaar verschil was met een spaghetti spruitstuk...
vooral meer koppel onderin en midden toerengebied
maar goed, heb je 435 euro ervoor over is de vraag en ik weet niet of ze die ook leveren voor een 145?
Nog een aandachtspunt, de standaardchips van squadra zijn berekend op het orginele uitlaatsysteem. als je de tegendruk daarvan drastisch gaat verminderen zal je chip daar niet 100% op aangepast zijn, dat kan in sommige delen van het toerenbereik vermogensverlies opleveren ten opzichte van de standaarduitlaat. Ik weet niet of je maatwerktuning krijgt bij je snelle nokkenassen, of dat er een standaard chip geschreven is voor specifiek die stokken. Ik zou goed met squadra overleggen voordat je iets plaatst, alle aanpassingen die je doet hebben effect op hoe de chip precies geprogrammeerd moet worden, je zal dus eigenlijk het chippen als allerlaatste moeten doen om zeker te weten dat de afstelling perfect is. Grote aanpassingen zoals nokkenassen vereisen dat je direct de tuning aanpast, anders loop je grote kans dat je te arm mengt en je motor schade oploopt. Logisch gezien moet je dus alles doen, behalve de nokkenassen, daarna de nokkenassen en direct daarna de chiptuning.
Zijn ze zoveel dunner op een 8V?
helemaal gelijk, chippen doe je als laatst zodat je alles meeneemt...
op die 30% meer uitlaat gas, 8V heeft een dunnere diameter aan pijpen, dus dat verschi. is vele malen kleiner, is dus minder overbemeten als je nu zegt....
spaghetti op een 16V is gemeten 8PK meer en ik dacht 12 of 14Nm meer, op een 8V zou ik het niet weten
betrouwbaarder????Een andere overweging: voor het geld wat je uit gaat geven heb je waarschijnlijk ook een 1.7 16V in je auto liggen, dat levert meer vermogen op en is een stuk betrouwbaarder.
weet alleen dat de hoofdpijp 1cm verschilt in diameter, de spruitstuk pijpen weet ik niet uit mjin hoofd....Zijn ze zoveel dunner op een 8V?
helemaal gelijk, chippen doe je als laatst zodat je alles meeneemt...
op die 30% meer uitlaat gas, 8V heeft een dunnere diameter aan pijpen, dus dat verschi. is vele malen kleiner, is dus minder overbemeten als je nu zegt....
spaghetti op een 16V is gemeten 8PK meer en ik dacht 12 of 14Nm meer, op een 8V zou ik het niet weten
Een andere overweging: voor het geld wat je uit gaat geven heb je waarschijnlijk ook een 1.7 16V in je auto liggen, dat levert meer vermogen op en is een stuk betrouwbaarder.
16V is niks minder betrouwbaardere of juist betrouwbaarder denk ik in de regel, gaat erom hoe er mee wordt om gegaan...betrouwbaarder????Een andere overweging: voor het geld wat je uit gaat geven heb je waarschijnlijk ook een 1.7 16V in je auto liggen, dat levert meer vermogen op en is een stuk betrouwbaarder.
In welk opzicht? Wat ga je doen?ok weet wel weer genoeg...
Precies.Ik denk betrouwbaarder dan dat je het huidige blok naar de specs van een 1.7 16v wilt tillen
Ofwel ruil hem in voor de 146 coupé (916 GTVHet blijft de gouden tuning-regel: begin met de sterkste versie.
"If you want a fast car, start with the fastest you can find and make that faster." - Jeremy Clarkson in de "At full throttle" wedstrijd tussen zijn opgefokte rover V8 tegen Vicky Butler henderson in een Nova met 2.0 16V er in.Het blijft de gouden tuning-regel: begin met de sterkste versie.