Hier een vreemde eend in de bijt: Ik ben geen Alfa bezitter (hooguit bewonderaar), maar een volvo bezitter.
Bij het zoeken naar tuningspotentie stuitte ik op de F7P/F7R motor van de renault clio. 140 a 150PK standaard, en hij valt zo in mijn volvo 343...Zo leek het. Inmiddels weet ik wel beter. De ideale basis had ik niet, en dat mn stuur links zit, helpt ook niet mee! Dus om ruimte te creëren, heb ik besloten om een setje dubbele teurs erop te bouwen. 40mm DHLA's zijn het geworden! Inmiddels is het spulletje nagekeken en zit het in de auto. Enige blijft nu wel de brandstof toevoer. Origineel had de 1.4 motor een mechanische brandstofpomp, dus ik heb nu eigenlijk niks om mee te beginnen. Dus vandaar dat ik kijk naar een universele brandstofpomp (+ regulator evt)
Vraag aan jullie, wat voor setup gebruiken jullie wanneer de mechanische pomp onvoldoende is? FACET pompen worden het meeste gebruikt. Maar wat is nou de beste optie?
1. FACET Solid state, goedkope optie. Voor/nadelen onbekend. Regulator benodigd lees ik her en der
2. FACET Red top, meest gebruikte volgens mij. Regulator benodigd lees ik her en der
3. HUCO pompen, schijnen geen regulator nodig te hebben/?
4 andere pompen?
Is een brandstofdruk regulator altijd aan te raden?
Bedankt voor jullie hulp!