Zowel qua geluid als qua vermogen.
Een maand of twee geleden was ik met een groep op Zandvoort en kreeg te horen dat mijn V6 muisstil is, uitlaat da. Binnen hoor ik de motor echt goed werken dus ik was in veronderstelling dat dat voor een deel ook door de uitlaat kwam. De uitlaat ziet er als volgt uit; spaghetti spruitstukken, twee pijpen i.p.v. kat, standard tussendemper en standard einddemper. Een van de twee gaat dus flink verbouwd worden.
Ik ben meer geintereseerd in wat het aan vermogen oplevert dan wat geeft meer geluid. Dus wat denken deskundigen; de tussendemper eruit slijpen en twee rechte pijpen in plaats daarvan of iets met de achterdemper doen?
Meer geluid is ook welkom natuurlijk.
Puur naar lijn kijkend die de gassen moedet afleggen zou ik zeggen een achterdemper met zo min mogelijk bochten en inwendige restrictie nemen. Bij mis zit bij de achterdemper een s-vormige kronkel die uitmondt in een sierstuk. Ik krijg bijna de neiging om die ding af te zagen en een rechte stuk te laten lassen allen staat de sierstuk op een hele rare plek.