wie houd je dan voor de gek ???
geintje, ik weet precies wat je bedoelt, met een squadra chip loopt ie net even mooier en krachtiger. Maar als je echt serieus meer power zoekt, is de beste optie m.i nog steeds een grotere motor.
cheers
Dat is nogal onrealistisch. Een goede GTA kopen is vele malen duurder dan het tunen van een 1.8.Ga voor een grotere motorinhoud (gta) ,loopt zo lekker soepel zo'n 3.2
Uit ervaring: een 16V TS chippen voel je wel (ik heb er meerdere gehad en rijdt dagelijks in eentje met een chip), maar je moet er echt op letten. Als je denkt dat je met chippen een bak meer vermogen/koppel krijgt en ineens veel harder gaat, kom je gewoon bedrogen uit. Zeker als je zoals de topicstarter echt op zoek bent naar veel meer power, ga je er gewoon niet uit halen wat je wilt. Je moet in de praktijk ongeveer 10% meer of minder vermogen hebben om het sowieso met de "butt-dyno" te merken en veel meer gaat een chippie op de 1.8TS gewoon niet leveren. De tijd dat je anderhalf keer zoveel vermogen uit je golf 1.4 8V kon halen door je kop wat open te trekken, een powerfilter en dello's er op is gewoon voorbij.Interessant topic.
Van degenen die de 1.8TS hebben laten chippen zijn de meningen positief.
Degenen die het afraden hebben het zelf niet gedaan lees ik een beetje tussen de regels door.
Is er iemand die het wel heeft laten doen en er achteraf spijt van heeft gekregen, die niet het gewenste resultaat heeft en daarom dus zonde van het geld vond.
Mijn ervaring met een 1.6TS op LPG was indertijd erg positief.
Hij liep veel mooier in de toeren en er was een duidelijk verschil in acceleratie met daarvoor.
Gewoon vergeleken met een vriend die dezelfde auto had en die niet had laten chippen.
Het blijft interessant dat er zo verschillend gedacht wordt of motorische tuning.
Ik begrijp best dat niet iedereen de financiële middelen heeft om dit soort dingen gewoon uit te proberen maar het maakt het wel makkelijker als uit ervaring spreekt.