Op mijn 33 heb ik (indertijd) met een klokboor van 70 mm een gat gemaakt in de bil van het spatbord vooraan.
Op de foto zie je waar ongeveer.
Dan zit je in de ruimte voor het voorwiel waar heel wat verse lucht binnenwaait langs het rooster naast het mistlicht.
Eerst een slang gelegd van aan dat roostertje tot tegen mijn open K&N luchtfilter,
Later heb ik de originele luchtfilterbak terug gemonteerd, de originele inlaat dichtgemaakt en onderaan in de bak de slang binnen gevoerd in combinatie met een K&N inlegfilter.
In beide gevallen was de inlaatcollector altijd mooi koud als ik stopte en snel onder de motorkop ging voelen, ook na stevig doorrijden en zéker na snelweg rijden (bij 10° werd hij echt ijskoud).
Met de originele luchtfilterbak heb je natuurlijk altijd koude lucht en naar mijn ervaring iets meer koppel bij lage toeren.
De open filter klinkt leuk, maar denk dat die alleen meer pk's tussen de oren geeft
Mijn 33 had in die tijd al een boek kunnen schrijven over zijn vorige eigenaars, laat staan over mijzelf erbij, dus klokboor heb ik niet over getwijfeld.
Als het een hééél erg originele en mooie 33 is kan ik best begrijpen dat je daar 2x over denkt. (of zelfs niet
)
Maar het werkt wel en als je dat links en rechts doet kan je misschien wel iets moois maken voor een carbs blok.
Groeten!
Paul