imgur.com bevalt mij tot nog toe prima als foto upload site.
Gr
DJ
ik weet niet of je nog andere nokkenassen wilt monteren maar die moet je echt aanschaffen en passen voordat je (fors) gaat vlakken.Blok inmiddels helemaal uit elkaar, ik kom op sommige stukjes van de cilinderkop lichte corrosie tegen in het aluminium.
Weet iemand hoe ver je een kop maximaal kan vlakken bij gebruik van HC zuigers zonder dat de zuiger en de klep elkaar kusjes gaan geven?
Volgens mij het beste te bepalen door de motor met die HC-zuigers weer "droog" in elkaar te zetten met een soort klei bovenop de zuiger geplakt, op de plekken waar de kleppen de zuiger naderen. Dan een paar keer met de hand ronddraaien. Vervolgens de motor weer uit elkaar halen. Dan kun je de dikte van die kleilaagjes opmeten en weet je exact hoeveel speling er tussen zuigers en kleppen zit. En kun je ook beoordelen hoeveel je de kop nog wilt vlakken.Blok inmiddels helemaal uit elkaar, <<.....>> Weet iemand hoe ver je een kop maximaal kan vlakken bij gebruik van HC zuigers zonder dat de zuiger en de klep elkaar kusjes gaan geven?