Heb ik destijds gedaan met standaard motor in m'n racer. Als ik me goed herinner is 1 tandje op de inlaatnokkenasversteller gelijk 4 graden.
Als ik me goed herinner inlaat iets vervroegd en uitlaat iets verlaat. Hield op hoge toeren lang vermogen vast. Hele motor standaard behalve uitlaatspruitstuk en uitlaat.
Maar veel marge heb je niet ivm klepzuiger speling! Dat moet je wel controleren.
En als je toeren wilt maken controleer dan de klepveren om zwevende kleppen te voorkomen.
Zal wel op vernieuwen neer komen. NOS klepveren is prima als rest van de motor ook standaard blijft.
Een standaard en goed opgebouwde TS motor is sowieso een prima ding.
Alleen zonde dat er voor echt topvermogen geen 16V kop voor is.
O ja voor 75TS zijn ook waterpompen met kunststof waaiers te koop. Niet doen. Metalen waaier. Als je toeren wilt draaien/racen.
Gr
DJ