Enige topics doorgenomen, toch besloten er zelf 1 te starten om het ook als project bij te houden.
Mijn idee (kom gerust met comments) is om een 2 ltr (512) op te bouwen met meer vermogen, geschikt voor road/rally. Huidige gedachte daarbij is meer compressie niet perse grotere inhoud, goed opgebouwd onderblok, 40 Webers, 123 tune. Kop niet te complex wel betere kleppen, stelen en veren. Mik op 150 pk en vooral zo veel mogelijk koppel over de range tot max 7000 rpm, Boek Jim gelezen overigens. Vorige 2 ltr volledig standaard gebouwd en is ook niet verkeerd, is dus voor de hobby.
Issue dat ik hierbij heb is dat het gaat om het samenspel der delen. Vandaar de gedachte om een set bij Spruell te bestellen. Vooral omdat ik hier veel technisch vertrouwen in heb. Zit ik er zo naast ? Indien niet, wat zou dan de set zijn met welke compressie, nokkenassen etc. Zijvraagje is dan nog wat te doen met oliepomp? Vermoed dat tot 7000 rpm hij het nog bijhoud?
Donor ligt uit elkaar en ziet er goed uit, zal binnenkort naar revisiebedrijf brengen om na te meten.