oke
heb alleen geen zin een vijandige opstelling op het forum. Maar goed zal je mijn verhaal vertellen...
nee hoor, laat iedereen maar mee ervaren.
ik had namelijk zelf ook een 33 1.4IE uit 92 waarik ookal het een en ander aan had gedaan toen er op eens een mooi setje 17" velgen voorbij kwam en deze moesten hoe dan ook onder deze auto normaal zou dit niet zomaar gaan dat was ook hier het geval had het motortje ook al redelijk gekieteld en reed weekelijks naar bremen met dat ding dus moest het wel leuk blijven allemaal
17 inch? en hoe breed?
heb toen als eerste de voorkant veranderd door hier een set geventileerde schijven en grotere klauwen van een sud sprint op te monteren waarna dus de orginele 13" velgjes niet meer paste maar had dus een set 17" jhad deze er onder gezet maar dit gaf heel veel problemen zoals al zou begrijpen dus moest ik kreatief worden ben toen dus ook met spoorverbreders end gaan werken en kreeg de wielen er onder moest wel wat wiel toertjes om zetten en een set koni's achter monteren maar dit ging allemaal net hierna heb ik dus ook nog een set verlagingsveren gemonteerd van weitec waarna de auto snaar strak werd als ik sportief aan het rijden was (ook omdat de schuursraal dus was verbreed ) alleen zodra ik rustig op de snel weg aan het rijden was moest ik echt uit de sporen gaan rijden om niet elke keer in de rijsporen getroken te worden dit maakte de auto dus heeel erg zoekerig in normaal gebruik.
volgens mij zit het probleem meer in ws de te brede 17 inch banden dan in de rest van het verhaal......
en ja sportief rijden ging super leek wel een kart maar bij normaal gebruik hoogst vervelend dat is dus mijn ervaring en ja op het circuit zal je hier ook niet zo veel van merken en ja het rijd als een kart maar zoeken doet hij ook.
een 33 gaat zoeken bij: 1. te brede wielen (bij een te laag gewicht). 2. bij een verkeerde sporing, te weinig uitspoor of zelfs toespoor is GEEN rijden bij een 33 zowel race als straat gebruik. de achterkant wil je voorkant voorbij.
dus ja dan kom je weer in het stukje keuzes maken wat wil je met je bella.....
bij mij ergerde ik me kapot maar de lol die ik terug kreeg woog zwaarder hahahaha
maar dat alles zwaarde belast word is zeker in dit geval alleen hoe ga je er mee om toch
NB ik heb geen problemen bij het veranderen van remmen en spoorbreedte. op mijn nieuwe aanwinst ga ik het er dan gewoon ook weer opbouwen. Je moet alleen weten wat je doet en zeker van hetgene zijn wat je maakt.