Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: onderstel 33 16v

zo okt 08, 2006 02:35

Heeft iemand nog een gebruikt setje dempers liggen?
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 04:37

heb voor weinig een setje achterdempers gescoord van weitec,heeft iemand ervaring met dit spul? nu nog voordempers!!!
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Rees-Cees

RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 07:58

hoe zwaarder je stabi voor hoe meer het een starre vooras wordt en hoe meer onderstuur je krijgt (logisch nadenken heet dat). zelfs je aandrijving heeft daar last van (pootje lichten aan de voorkant en dat wil je echt niet)

een set goede veren en dempers doen wonderen voor een auto.

zoek het nou niet alleen eens in de voorkant maar ook in de achterkant (slechte dempers achter kunnen voor hele rare wegliggings eigenschappen zorgen)

en waarom is overhellen in de bocht slecht?

Gebruikersavatar
Martinos
Full Member
Full Member
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 23:31
Locatie: Toldijk

RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 19:11

Klopt helemaal cees!

Ik heb voor een dikkere stabi van Eibach gemonteerd, In lange flauwe bochten geweldig.... maar verder een ramp! Die gaat er dus ook weer onderuit.
De veerpootbrug achter is wel een enorm verschil!! kont is veel stijver geworden. Echt een aanrader!
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Non alfa: Citroen Mehari

Rees-Cees

Re: RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 19:34

Klopt helemaal cees!

Ik heb voor een dikkere stabi van Eibach gemonteerd, In lange flauwe bochten geweldig.... maar verder een ramp! Die gaat er dus ook weer onderuit.
De veerpootbrug achter is wel een enorm verschil!! kont is veel stijver geworden. Echt een aanrader!
kijk jij bent één van de weinige die het hier snapt (samen met het restje dat een keer naar de guru geluisterd heeft..............ergens begin december lang geleden in 2006)

aan de achterkant camber zetten en je weet helemaal niet wat er gebeurt (kun door een 147 ophanging te monteren maar ook met 4 ringetjes M10 :wink: )

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 20:51

Klopt helemaal cees!

Ik heb voor een dikkere stabi van Eibach gemonteerd, In lange flauwe bochten geweldig.... maar verder een ramp! Die gaat er dus ook weer onderuit.
De veerpootbrug achter is wel een enorm verschil!! kont is veel stijver geworden. Echt een aanrader!
kijk jij bent één van de weinige die het hier snapt (samen met het restje dat een keer naar de guru geluisterd heeft..............ergens begin december lang geleden in 2006)

aan de achterkant camber zetten en je weet helemaal niet wat er gebeurt (kun door een 147 ophanging te monteren maar ook met 4 ringetjes M10 :wink: )
Pfff dat was vorig jaar man, dat is oud :wink: :lol:

Maar als er knutselaars zin die dat gana toepassen gebruik dan zeker GOEDE bouten en geen standaard bouwmarkt spul.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

Re: RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 21:47

(kun door een 147 ophanging te monteren
Fotootje?





























:jumping:

Rees-Cees

Re: RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 22:26

(kun door een 147 ophanging te monteren
Fotootje?
































:jumping:
is geen grap hoor meneertje Kurp, kijk maar eens hier http://www.hutzezonracing.nl/

Hee Jeroen: :-$

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 22:43

kijk jij bent één van de weinige die het hier snapt (samen met het restje dat een keer naar de guru geluisterd heeft..............ergens begin december lang geleden in 2006)

:jumping: :jumping: :jumping:


wordt hard aan gewerkt :wink:
alles al opgemeten voor een mooie stang achter :lol:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 22:44

Op zich wel interessant materie, instelling van onderstel van een voorwiel aangedreven auto, meestal is het hier achterwiel aandrijving wat de klok slaat...
Al heb ik dan geen 33 maar wel een 145 waar sinds kort een FK schroefset onder zit met hoogte en hardheid verstelling. Wat is nu de beste manier om dat af te stellen en wat zijn een paar handige tips en richtlijnen waar je rekening mee moet houden ???

33rally

RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 22:45

Zelf knutselen en ondervinden Cees, zo leren ze het (hopelijk)

33rally

RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 22:48

Voorkant zachter afstellen dan achter, meer grip op de voorkant, minder onderstuur

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 22:48

Zelf knutselen en ondervinden Cees, zo leren ze het (hopelijk)
Waarom zelf het wiel proberen uit te vinden als iemand anders dat al gedaan heeft ?

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

Re: RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 22:50

is geen grap hoor meneertje Kurp, kijk maar eens hier http://www.hutzezonracing.nl/
Ik weet het, maar ik bedoelde DIT :angry:

:wink:
Laatst gewijzigd door Kurp op di jan 02, 2007 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

33rally

RE: onderstel 33 16v

di jan 02, 2007 22:51

Heb je gelijk in, maar moet iemand wel willen luisteren

Terug naar “Tuning onderwerpen”