Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Remmen 75

vr dec 29, 2006 00:14

Kijk, van dat soort tips worden we blij! Ook eens naar gaan kijken dan!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1829
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Remmen 75

vr dec 29, 2006 10:14

idd er wordt een groot gedeelte van de schijf niet gebruikt :?
was me idd opgevallen,
maar ja,heb net voor de ene 75 ate blokken geplaatst
en voor de nder heb ik nu Roesch liggen samen met de andere slangen,en 5.1 olie
maar wel goede tip om in vervolg op te letten,ben benieuwd,of er voor de 105 serie 2.0 remmen ook zo'n voordeel te halen is??

greetz Stephen
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Remmen 75

vr dec 29, 2006 10:20

Volgens mij heb ik remblokken van een opel senator omdat dezen groter zijn dan van de 75. Dus dat kan het type opel zijn die Dr Agan bedoeld.

Gebruikersavatar
Robertv6
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:29

RE: Remmen 75

ma jan 01, 2007 22:53

Dat met die Opel blokken heb ik een paar jaar geleden ook gehad op de oude schijven
en vond het op de TT-baan niet bijzonder. Na een paar bochten
kon ik echt gaan trappen maar dan wel op de rem steeds eerder voor de bocht.
kon aan de schijven liggen.

Heb er later schijven en blokken van OMP opgezet en dat gaat een stuk beter.

Wil het nog wel eens proberen voor de achterremmen
zitten net nieuwe schijven op met ate blokken maar het remt nog net zo
als met de versleten schijven en vastzittende zuigers. nou ja iets beter dan.
en wat een kl....en werk
om die schijven te vervangen.
Alfa Romeo 156 2.4 td
Alfa Romeo Spider '79

gehad 3x sud, 1x Giulia, 2x Alfetta, 1x Giulietta,3x75 V6, turbo,TS, Alfa Romeo Giulia 1.6 Super, 2x Alfa Romeo 156 1.8 TS
BMW 325i Ziengs cup

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Remmen 75

di jan 02, 2007 10:05

Blokken kunnen goed van een Opel Rekord zijn. Vriend van mij heeft een C-kadett met een 280 pk calibra turbo moto erin met Alfa 75 TS remklauwen en Rekord 2.4 schijven erop... Bleken precies dezelfde klauwen te zijn als een Rekord heeft, alleen dan van alu. remblokken konden zelfs uitgewisseld worden...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Remmen 75

di jan 02, 2007 10:32

P.s. ik heb niet de standaard remmen maar de 'budget brakes'van RS

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1307
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Remmen 75

di jan 02, 2007 10:49

remblokken info: BMW 315-323i E21 -10/82; Opel Rekord D; Rekord E, -4/81 --> Ferodo DS2500 FCP 116 H / DS3000 FCP 116 R
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Remmen 75

di jan 02, 2007 12:16

remblokken info: BMW 315-323i E21 -10/82; Opel Rekord D; Rekord E, -4/81 --> Ferodo DS2500 FCP 116 H / DS3000 FCP 116 R
Ja, dat zie ik wel zitten eventueel, DS3000 van een groter formaat ipv de Pagids rood normaal formaat die er nu op zitten. En dan een back-to-back vergelijking maken op een trackday :idea:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Remmen 75

di jan 02, 2007 19:00

Klinkt interessant allemaal. Want oom ik heb natuurlijk problemen met de remmen op de 75. Al leer ik er wel omheen te rijden natuurlijk...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Remmen 75

vr mar 02, 2007 19:54

Weer iets nieuws op het remmenfront.... 8)

Voor mijn dagelijkse Giulietta ben ik bezig met de remmen. Het stond al vast dat er TS techniek in zou komen, dus ook de 5 gaats naven e.d. Alleen remklauwen heb ik niet meer liggen :( . Omdat ik geen zin had om op zoek te gaan naar goede gebruikte remklauwen ben ik maar eens de schuur ingedoken om mijn Volvo 240 klauwen op te zoeken.

Het probleem bij het gebruiken van de Volvo klauwen op een TS is dat de klauwen te ver naar buiten staan, de schijf is een stuk te klein. Als oplossing hiervoor had ik al een setje 164 v6 schijven uit laten draaien, deze zijn namelijk wel groot genoeg. Omdat het echter evntjes te veel werk is om de spacer/adapter te maken die nodig is om de schijf goed passend in de klauw te krijgen was ik op zoek naar een andere oplossing :oops: .

Nu heb ik van de Giulietta de originele klauw en naaf verwijderd zodat ik alleen het originele fusee overhad. hierop heb ik een TS naaf gemonteerd. En wat denk je: de volvo klauw past zonder enkele aanpassing (op de remslangen na)!! :shock: :shock: :shock:
De schijf valt precies goed in de klauw en de remblokken raken mooi de schijf. zelfs de stofkappen kunnen blijven zitten.

Nu ben ik bezig met de revisie van de remklauwen, als ik klaar ben en ze ga monteren zal ik even een paar foto's maken. Revisiesetjes voor Volvo klauwen zijn trouwens tamelijk aan de prijs, 109 euro netto voor beide klauwen, dat is dus gewoon bijna 300 gulden :roll: .

Wel moet ik nog even kijken of de standaard hoofdremcilinder groot genoeg is voor deze klauwen, anders moet ik die ook wisselen tegen een grotere. Ook kreeg ik van iemand een tip over de dubbele remslang op de klauwen, gewoon een gat boren tussen 2 kamers en dan een van de slangaansluitpunten afstoppen. Ga nog even kijken of dit kan, spreekt me beter aan als 2 remslangen per kant gebruiken...

m.v.g. Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Tuning onderwerpen”