Wat kan er stuk gaan
Het is een soort gietijzer (je schijf) en in extreme gevallen scheurt of springt i uit elkaar ...
Nevelen onder hoge druk is een absolute must, zoniet dan koel je met je straaltje te plaatselijk en is het zo uit met de pret.
Juist achter geeft het icm de homokineten wel een mogelijkheid de boel heel te houden!!
Indien je alle risico wil uitsluiten nevel je het op de homokineet vd bakzijde.
Wat je trouwens doet is je schijf koelen en daar zitten de problemen eigenlijk niet. De echte problemen zitten in de blok en klauw/vloeistof.
ik denk dat je bij die plastieke bak van jou, die uit cars komt
het beste je hoofdremcilinder ook wat kan koelen. Bij de SZ is het koken van je remvloeistof het ergste probleem.
Begin eens met luchtkoeling op je schijven en je leidingen te isoleren met alu-tape....
BTW het koelen van de Audi had nog een heel andere reden; zoals de turbodiehardrijders weten bouw je turbodruk op met een belastte motor. Door nu te remmen en gas te geven belast je je motor en bouw je druk op...op het moment van gas los schiet de auto er als een raket vandoor.. maar dat veroorzaakt natuurlijk enorme hitte in je schijven/remmen... daarom had de Audi dit systeem.. puur voor de homologatie en dus toepassing in de rallywereld. Extreem dus...