Beste Dre, mijn PB box is echt niet vol. Als je mij een persoonlijk bericht wilt sturen lijkt me dat een prima plaats. In ieder geval lijkt hier in dit topic me minder gepast. Ik heb je daar al vaker op gewezen. Dus ja, het loopt aardig uit de hand.Ik lees 2 regels Whizz....Ik kom net terug van een technische training bij Honda, zij hebben ook 2 bougies per cilinder en onsteken wel degelijk met een faseverschil.Allerlei mythes die in de wereld zijn gekomen over net even eerder of later bij 1 van de 2 bougies ontsteken zijn echt onzin
Ik lees de rest maar niet meer... diepe zucht je krijgt gelijk!!!
Gelijk hebben is wat anders. Wat ik storend vind is dat je nogal wat antwoorden geeft die niet kloppen of onwaarheden verspreid en dat geeft weer verwarring bij diverse mensen.
Een foutje maken we allemaal, maar het loopt nu wel een beetje uit de hand, vindt je zelf ook niet?
Wat ik mijn cursisten altijd leer is dat een explosiemotor maar één keer explodeert![]()
Verbrandingsmotoren gaan wat langer mee... je kan immers vaker verbranden dan exploderen
De honda motoren waar jij het over hebt zijn ongetwijfeld ultra-lean-burn motoren die met directe injectie werken? In mijn tekst staat "voor elke normale motor eigenlijk", omdat ik weet dat er tegenwoordig motoren zijn die wel dit soort technieken gebruiken. We kunnen nu een discussie gaan voeren over wat een normale motor is en wat niet en of die honda motoren waar jij het over hebt daar onder vallen, maar dat lijkt me ook niet echt relevant meer.
Verbranden lijkt me ook een eenmalige gebeurtenis voor een motor, ik denk dat ik het voortaan maar een Otto-motor zal noemen.