Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: carterontluchting

vr sep 30, 2005 11:46

Zo komt de "olie" weer terug de motor in.
kun je die loshalen, zit namelijk erg vast
156

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1095
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: carterontluchting

vr sep 30, 2005 12:50

Ja hoor, slangetje is gewoon over een nippel geschoven, zet hem er wel weer aan als je klaar bent. Die van mij zat eens los (nu met klem) en dan krijg je mooie olieplassen onder de auto. Zolang de motor loopt blijft de olie door de onderdruk in de afscheider. Zet je de motor af, dan loopt het er ineens uit. Is even schrikken als je niet weet waar het vandaan komt. :shock:
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: RE: carterontluchting

di okt 04, 2005 08:00

Het carter heeft een ontluchting nodig en zou je een open buis monteren zodat het zo de natuur in kan (zoals heel vroeger trouwens) is dat natuurlijk niet zo geweldig voor de natuur.
Zoiets dus:

Afbeelding
Heb je wel een carburateursteun ??

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: carterontluchting

vr sep 29, 2006 12:46

Even een oud topic omhoog schoppen, omdat ik met het volgende zit: m'n 75 loopt stationair vrij onregelmatig, wat te wijten is aan een vervuild gasklephuis en een vervuilde stationaire regelklep. Nu vraag ik me af hoeveel zin het heeft om op deze 'straat'-auto de carterontluchting zo te regelen dat die troep van oliedampen e.d. niet meer terug de motor ingaat?

Ik zat dan te denken aan een slang van de originele aanlsluiting op het kleppendeksel naar een tankje waarin je die zooi opvangt. Praktisch is anders, maar het feit dat ik dat tankje zo nu en dan zal moeten legen, boeit me niet. Hoe vaak zal dat overigens zijn?

Het gat waar de slang van de ontluchting in het inlaatrubber komt, wordt dan uiteraard afgedopt. Kan ik het gat in het carter waar origineel ook een slang heen loopt ook afdichten?

Het gaat mij niet om verbeteren van prestaties, maar voornamelijk om te voorkomen dat die zooi weer in het gasklephuis en de overige delen komt.

Heeft dit zin en/of zie ik bepaalde zaken over het hoofd?
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2273
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: carterontluchting

di okt 03, 2006 11:47

Vraagje wat doet die carterontluchting pcies met je motor zoals op t linkje???

misschien ga ik dit ook wel doen....
http://www.alfa146.net/PDF_Diversen/han ... boxers.pdf


Greetzzzzzzzz Corstiaan.......
even snel doorgelezen (de link) maar ik denk dat het niet werkt (behalve als optische tuning dan). de ontluchting moet je definitief los maken van de dikke inlaatbuis en met een slang in een tankje laten lopen a la racewagen. dat is de enige manier om olie in je inlaat te voorkomen.
die handleiding heb ik ooit geschreven :lol:
de ontluchting is inderdaad definitef los van het inlaattraject. Deze is afgedopt. De ontluchting vanuit de olievulpijp zit via een gardena T-stuk op het filtertje. Er komt dermate weinig olie uit dat de afgedopte onderste uitgang van het T-stuk voldoende opvang reservoir blijkt te zijn.
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Terug naar “Tuning onderwerpen”