Over die throttle bodies nog even.... Ik heb hier een gasklephuis van een 33 voor me liggen.... Eigenlijk zo'n ding in het groot.

Als ik naar dat ding kijk zie ik 2 dingen namelijk spul dat ik kan gebruiken, en dat het best simpel in elkaar zit. Dus waarom niet zelf maken?
Ik moet een poort hebben voor mijn stationair loop, iets dat ik alle klepjes hetzelfde kan stellen en zo,n heveltje. Met een freesbank en een draaibank moet het te doen zijn.
Wat ik voor me zie is een aluminium buis waar ik een vlinderpoort inzet, waar ik bypass aansluitingen op maak voor het stationair, flensen voor de kelkjes, motorzijde rond de 40 mm, een frame om de zaak te bevestigen.
Zodra ik wat feedback krijg en als zelfmaken levensvatbaar lijkt maak ik een projectpagina aan waar ik alle tekeningen zal posten.
Even concreet mijn vragen:
-hoe bereken ik lengtes of waarop baseer ik de lengtes ideale lengte vanaf kop tot klepjes, vanaf klepjes tot eind kelk, eventuele verstelling tbv toerental.
-diameters die ik het beste kan gebruiken. Ik meet op de kop een krappe 38 mm. Moet ik de rest ook 38 mm doen of is trechter beter?
Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback, zelf heb ik de ballen verstand van motor techniek, gelukkig wel van verspanen.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!