Dit was de eerste non-turbo waar we mee aan het experimenteren waren.Op het forum van de leverancier blijkt dat de 180 nozzle *minder* vermogen oplevert dan een standaard blok.
En dat het systeem pas vanaf 4000 toeren zou werken, terwijl als er een 90 nozzle inzit, er over het *hele* toerenbereik ineens flinke winst wordt geboekt.
Linkje:
http://www.coolisbetter.nl/forum/index.php?topic=108.30
De schakelaar die de pomp in/uitschakelt wordt aangestuurd via het vacuüm dat ontstaat in de buis naar het inlaatspruitstuk.
Dit is misschien niet de meest ideale oplossing maar wel de goedkoopste en de meest makkelijke.
Er zijn voldoende systemen op de markt maar wij hebben gekozen voor een meer toegankelijke oplossing.
Vandaar dat de prijzen ook zo laag zijn (Ik moet oppassen dat ik geen reclame ga maken).
Van de afstelling van de bank in het filmpje waren we zelf ook niet erg tevreden.
Mijn eigen diesel maakte op die bank ruim 212PK en dat heeft ze echt niet hoor! Het houdt op bij 190PK.
Maar er was geen enkele reden om te manipuleren want de afspraak met Marc was dat wanneer de injectie niet het gewenste resultaat gaf, de set weer retour ging.
En we waren er met nog iemand, Marc heeft er ook de hele tijd met zijn neus bovenop gestaan.
De winst op de TS is puur door de Methanol. (Binnenkort wordt er getest met een GTA).
Met de turbo-diesels is veel meer ervaring natuurlijk.