Je zou natuurlijk ook de drijfstanglagers van onderaf kunnen wisselen en je blok er lekker in laten liggen. Als je er op tijd bij bent, heb je een redelijke kans dat je daarmee nog een poosje lekker door kan rijden en je al rijdend kan orienteren op een blokopbouw. Als je dat gedaan heb kan je rustig gaan beginnen aan een ander blok wat je er dan in een keer in kan takelen als het afgebouwd is. Er is niets frustrerender dan een plezierauto waar je niet voor je plezier aan moet sleutelen, in plaats van dat je er lekker mee kan rijden.
Wedden voor 10 kratten bier dat dat niet gaat lukken

. Het is nagenoeg onmogelijk het carter bij een 164, en al helemaal een Q4 te verwijderen zonder de motor uit te bouwen. Het subframe staat daarvoor teveel in de weg, in tegenstelling tot bijv. bij een 156 of spider/gtv.
Dank iig voor het meedenken.
Staat dit nog Michel ?
Het is namelijk best te doen .
als volgt : Vloeistoffen eraf , verwijder rechterwiel .veerpoot los, remklauw ophangen, stuurkogel eruit en je verwijderd de aandrijfas.
motorsteunen los ,motorsteun + oliekoeler losdraaien. Poelie van stuurpomp eraf. Subframe iets losdraaien .Boeltje opkrikken oliekoeler er tussenuit en je hebt alle ruimte om de carterpan los te draaien.Vergeet niet om eerst de electronische peilstok eruit te draaien ,deze is niet zo flexibel
Groeten Frank