Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma okt 08, 2007 20:40

Zuid afrika :D

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma okt 08, 2007 22:54

Zijn hetzelfde als de 166 blokken, alleen langere slag, andere zuigers en andere inlaatnokkenassen.

Voor een 75 moet je dus een carter maken en het originele vliegwiel behouden omdat daar een toerentalsensor in/op zit. ook moet je uitlaatspruistukken op maat maken en het inlaatsysteem aanpassen. tot slot heb je ook nog een kabelboom met computer die je passend moet maken en waar je de codesleutel uit moet halen. makkelijker om een 164 motor te gerbuiken voor een 75 en dan het geld wat je bespaart hebt met de aanschaf te gebruiken om de motor te reviseren en er andere nokkenassen in te hangen...
Eeeeehm, ik heb nog een geconverteerde motor liggen. Maakt het uit dat daar twee turbo's aan vast zitten? :roll:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma okt 08, 2007 23:28

Het ging over 24v blokken... jouw biturbo is 12v...

Zou hem nietemin liever hebben als een 24v... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma okt 08, 2007 23:29

@ Lenz;

Van Barry? mooi spul maken ze daar toch. ben zelf aan het kijken voor zo'n gotech systeem.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

di okt 09, 2007 00:06

Zijn hetzelfde als de 166 blokken, alleen langere slag, andere zuigers en andere inlaatnokkenassen.

Voor een 75 moet je dus een carter maken en het originele vliegwiel behouden omdat daar een toerentalsensor in/op zit. ook moet je uitlaatspruistukken op maat maken en het inlaatsysteem aanpassen. tot slot heb je ook nog een kabelboom met computer die je passend moet maken en waar je de codesleutel uit moet halen. makkelijker om een 164 motor te gerbuiken voor een 75 en dan het geld wat je bespaart hebt met de aanschaf te gebruiken om de motor te reviseren en er andere nokkenassen in te hangen...

Ah ok dan weet ik genoeg..
En voor een goede 1000 euro heb je een 164 blokje met alles derop en deraan.
En een GTA Blokje kost er minimaal zo'n 3000 als het niet meer is.
Eerst maar eens zoeken naar een goede niet al te dure 3.0 V6 75 koets..want in zo'n project gaat al genoeg geld zitten vrees ik.


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

di okt 09, 2007 07:40

spruitstukken ging via Kevin, maar dat schijnt tegenwoordig niet zo makkelijk meer te gaan.
Anders via die jongen uit Amerika, die er zijn bussines van gemaakt heeft, zal wel wat duurder zijn denk ik.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

di okt 09, 2007 08:05

Wouter,

Voor een harde gekentekende V6 koets kun je ff een pbtje doen naar AG. Hij heeft er nog eentje staan. Hoeft volgens mij niet de wereld te kosten.

Bas
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

di okt 09, 2007 13:05

de amerikaan die het allemaal kan regelen :wink: is te bereiken op:

john@reginaceleste.com

Zit ook op het alfaBB forum en op alfagtv6.com/bb onder de naam JungleJustice. Kan je aan een 3.7 24v motor met 425 pk :shock: helpen mocht je daar interesse in hebben ( en de centjes voor over hebben :( ), maar ook spruitstukken kan hij leveren. zie foto...

Afbeelding
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

wo okt 10, 2007 08:39

amerikaanse pk's wel te verstaan!!
dezelfde motoren leveren in zuid afrika een 330pk :lol: :lol:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

wo okt 10, 2007 14:14

Heb wel eens iets gelezen over de hoogte waarop ze in zuid afrika zitten, ijlere lucht zorgt voor lagere vermogens?? :? kan het natuurlijk nooit zeker weten tenzij er een uitdraai van een testbank te zien is oid.

Maar de motoren worden door dawie de villiers gebouwd en getest voor ze verscheept worden, neem aan dat als de verkoper/vertegenwoordiger van hem dan gaat beweren dat ze 425 pk hebben dat hij dat dan wel kan onderschrijven... anders zou dawie ook mooi voor l*l staan als er een keer een ergens anders getest wordt en maar 330 pk levert... :lol:

Het ging trouwens wel over een full race opgebouwde motor.... niet dat we het over verschillende dingen hebben. :wink: En met alle aanpassingen zou 425 pk uit 3,7 liter best haalbaar zijn, vooral bij de 9500 rpm die er gedraaid zouden worden.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

vr okt 12, 2007 21:08

mijn 3,7 die trouwens nog altijd niet is gearriveerd leverde op 2000 meter hoogte 230 achterwiel pk.
op zeeniveau zou dat een 13% meer zijn en dan nog eens 18% overbrengingsverlies er bij tellen om het motorvermogen te hebben??
zou een 310 pk motorvermogen zijn. JJ of john celest verkoopt deze blokken in amerika met 370 pk
de amerikanen hebben wel héél optimistische vermogensbanken, maar de zuid afrikanen heel pessimistische(realistisch?)
ik denk dat 300 échte motor pk's echt wel genoeg zijn (hoop ik) :(

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

vr okt 12, 2007 23:38

Wat is er aan jouw blok allemaal gedaan? de 425 pk die ik noemde was voor J zijn eigen 75. Dit is een raceauto en waarschijunlijk is er dan nog wel wat meer aan zijn blok gedaan. Neem tenminste aan dat jouw blok gewoon voor op straat bedoeld is?

Maakt me ook niet echt uit hoeveel er precies inzit, lopen zal het toch wel lekker doen... :shock:

Een zwarte RZ met een 3.7 24v erin moet toch wel bijna de ultieme Alfa zijn... =P~ ( paar turbo's, remmen en een lekker schakelende bak zouden hem helemaal af maken... :wink: )
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

za okt 13, 2007 00:38

aan mijn blok is gedaan;lijnboring,nieuwe gta krukas en nieuwe gta drijfstangen gebalanceerd en uitgewogen,gesmede zuigers en total seal zuigerveren op gelijk gewicht gebracht,in-en uitlaatkanalen aangepast en geflowed, gedraaide kleppen,nieuw ontwikkelde nokkenassen voor 3,7 ,gotech injectiesysteem al geprogrammeerd op vermogenstestbank (helaas op 2000meter hoogte) moet hier dus bij stephan opnieuw gebeuren :( .aangepaste oliepomp...
zelf gemaakte grote inlaatbuizen en een dubbel inlaatspruitstuk(inhoud groter)= van twee doorgezaagde wordt één gemaakt.
remmen heb ik van gta tweede serie,barry maakt de adaptors= 330mm x 32mm
oliekoeler,aluminium radiator, verstevigingen voor cardanasrubbers, semi gesinterde koppeling met F&S sportdrukgroep, gepolijste rvs uitlaat 76mm volledig op maat gemaakt vanaf de koppen.
en ik zet dit in een sz, de kleur is toch al niet origineel dus dan kan de rest er ook nog wel bij . :wink:
als ik hier nog een turbo op zou monteren gaat mijn bak eraan en mijn motorkap zou smelten :lol:

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

za okt 13, 2007 08:28

Kan stephan ook go tech aanpassen??
Zoja, dan mag je wel een extra gotech ecu met jouw motor mee laten sturen voor mij :wink:

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

za okt 13, 2007 09:30

dat hoop ik dan maar!

Terug naar “Tuning onderwerpen”