[b]De ontwikkeling heeft niet stil gestaan de laatste jaren, Veel heeft met F1 te maken, als je regels gaat opleggen over toerentallen en testen wordt het eigenlijk steeds duurder want men gaat het zoeken in andere "kleine" dingen die invloed hebben op vermogen en weg ligging en natuurlijk aero dynamica, In F1 wordt een speciale toepassing gebruikt en dat is een plasma coating op de zuiger bussen, genoemd DLC, Diamond like Carbon.
Ik ben nu bezig om in opdracht van een klant de nieuwste technieken toe te passen op een Nord Motor, Een en ander is al klaar en de cilinderkop is een verbuste kop met Porsche kleppen. Het bougie gat is dicht gelast en en een kleiner gat getapt voor een bougie met kleine schacht ivm met de grotere kleppen. DLC geeeft minder weerstand en minder zuiger belasting en lagere temperatuur. Je hebt wel speciale zuiger veren nodig. Deze motor komen gesmede Cosworth Zuigers in met Squadra Nokkenassen , inlaat 12.7 lift en uitlaat ( bol ) 11.3 lift. Deze motor gaat circa 220 PK krukas vermogen geven en betrouwbaar , natuurlijk zijn er diverse aanpassingen nodig om het blok sterker te maken.
Als er interesse voor is kan ik een topic maken over de ontwikkeling van deze motor. Ik kan foto's op de site zetten of op mijn site.Ik prefeer het laatste omdat ik met mijn website, die onderhouden wordt door mijn zoon, zelf alle codes heb en zelf dingen kan toevoegen en verwijderen, morgen is er alweer een update.[/b]