DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4426
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: TUNING 105

za sep 10, 2005 20:17

FF ter info: AGIP verkoopt ook speciale inloopolie.
Het verhaal van niet te voorzichting inrijden dan wel eerst "slechte" olie gebruiken heb ik vaker gehoord en er zit mijns inziens zeker wat in. Alhoewel ik toch niet graag gelijk volle toeren/belasting zou draaien met een blok van minder dan 500km.
Persoonlijk houd ik het meer op rustig rijden maar niet als een oud wijf. Zoals je met koude motor rijd zeg maar.
Regelmatig met warme motor een flink stuk echt vlammen is ook niet verkeerd om de boel schoon (en daarmee oa de zuigerveerafdichting OK) te houden.

Mzzl,

DJ

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: TUNING 105

za sep 10, 2005 20:23

Moet je dus niet doen met een 2-tact want dan loopt die gewoon vast :lol:
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4426
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: TUNING 105

za sep 10, 2005 21:09

@duke: mijn enige ervaring met 2 slag motoren is met scheepsdiesels (2.5 mtr slag ofzo en 100rpm) en daar zit keurig een halve meter boekwerk bij waar precies in staat hoe je moet indraaien. Soms zelfs gescheiden cilindersmering systeem voor normale en inloopolie. Tevens vervuilden die ook veel meer bij deellast dan bij vollast.

Gr,

DJ

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: TUNING 105

zo sep 11, 2005 11:35

.

inrijden doe ik zo wie zo in een weekend 2X 550 km heb je maar 2 keer een koude motor.

inrijden is toch iets aparts mijn vader heeft gewerkt als vrachtwachen chaufeur en daar was iemand als die een auto inreed liep die zuiniger en harder dan wie dan ook, dus heeft ook wel iets met manier van rijden te maken.



:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

KlaasH
Junior Member
Junior Member
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 12, 2005 10:50
Locatie: Rotterdam

RE: TUNING 105

ma sep 12, 2005 11:01

Hallo allemaal,

Wat doen een GTA uitlaat (kosten die echt €1100 ongeplaatst??) en K&N sportfilters met de prestaties van een '71-er Giulia GT 1300 junior?

Ik ben namelijk opzoek naar een 1750 of 2000, heb een leuke 1300 gevonden maar ben bang dat ie traag is.

Mvg, Klaas
(toekomstig Alfa rijder)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma sep 12, 2005 11:10

Die pijp en die filtertjes doen niet veel als je de sproeierbezetting niet aanpast. Verwacht geen wonderen van een 1300.
Je kunt hem nooit met een 2.0 vergelijken.

ECHTER: Een 1300 is wel een heel fijn blokkie waarin je het Alfa rijden als de beste kunt ervaren. Veel schakelen, lekker hoog in toeren houden( Warm dan he), dan geeft zo'n ding echt heeeeel veel pret.

Ikzelf ben overgestapt op een 2.0, die een giga smeuiig karakter heeft, maar blijf stilletjes altijd nog wel eens hopen op een 1300-je ernaast, dat zegt genoeg denk ik. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

ma sep 12, 2005 11:10

Hallo allemaal,

Wat doen een GTA uitlaat (kosten die echt €1100 ongeplaatst??) en K&N sportfilters met de prestaties van een '71-er Giulia GT 1300 junior?

Ik ben namelijk opzoek naar een 1750 of 2000, heb een leuke 1300 gevonden maar ben bang dat ie traag is.

Mvg, Klaas
(toekomstig Alfa rijder)
Super lekker geluid maken...! En uiteraard een beetje prestaties verbeteren maar het wordt er geen 2 liter van.... Maar traag is zo'n 1300 zeker niet! Je moet wel de toeren opzoeken maar het rijdt erg leuk.
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma sep 12, 2005 11:12

Dat zeg ik.... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma sep 12, 2005 11:17

:oops: Tsja...... blijft een mooi blokje zo'n 1300! Kopen dus! Uitlaat en filters monteren en dan heel snel weer doorverkopen! Je weet waar je terecht kan... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

KlaasH
Junior Member
Junior Member
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 12, 2005 10:50
Locatie: Rotterdam

RE: TUNING 105

ma sep 12, 2005 11:27

Okay dan, bedankt voor de snelle replies.

We gaan er rally's mee rijden en de één zegt, '1300 is ruim voldoende', ander zegt, 'neem minimaal een 1600'.

Ik zit dus beetje in dubio, jullie horen het wel!

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: TUNING 105

ma sep 12, 2005 11:28

Ik moet ook zeggen dat zo'n 1300 heel leuk rijdt. Heb verder nog geen ervaring met andere Nord blokken, maar ik kan u zeggen dat een 1300 in ieder geval een leuk toerenmotortje is. Alleen mis ik een beetje de rauwe power. Een sprintje trekken zit er niet in, maar de landweggetjes zijn voor zo'n 1300 ideaal. En sterk zijn ze zeker !
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Cavolo

RE: TUNING 105

wo sep 14, 2005 02:15

hmm, een 1300 heeft gewoon niet genoeg koppel naar mijn smaak. Warmrijden is ergerniswekkend en als ie eenmaal warm is dan begin je als een gek te stampen en dat ding de toeren in te jagen om nog enigszins vooruit te komen....

Toen ik met een 1300-tje reed draaide dat arme blokje soms wel 8000rpm als ik haast had. Na een jaar stampen gebruikte dat blok bijna meer olie dan peut...

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo sep 14, 2005 07:44

GTA uitlaat kan ik je eventueel wel voor minder leveren denk ik.

Maar goed. het licht er ook aan wat voor rally's de klassieker tour/kaartlees rallys zijn er goed mee te rijden hoor. Je kunt hem iets feller maken door 1750 nokkenassen te plaatsen. En als het allemaal te weinig power blijkt te zijn hang je er een zwaardere motor in.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: TUNING 105

wo sep 14, 2005 08:36

Je gaat toch niemand adviseren om met een 1300 te rijden?? De ervaring is i.d.
ergeniswekkend en ongelofelijk traag. Motor heeft totaal geen fut bij 120 km/h en draait
toerental veels te hoog. Echt afschuwelijk.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo sep 14, 2005 11:34

Er is helemaal niets mis met een 1300 natuurlijk is hij niet supersnel maar niet iedereen hoeft dat. Er zijn genoeg 1300 die heerlijk rijden en die toerentallen, tja weet je hoeveel er met een 2 liter of 1750 rijden met een 1300 achteras dan heb je hetzelfde toerental.

Terug naar “Tuning onderwerpen”