2000 achteras met sper, dat drift ook nog eens stukken beter....
Voordelen van een standaard 2-liter: (bertone/spider/berlina)
-2000cc op het kenteken, geen gezeik met RDW en verzekering
-grotere remmen (en fusees)
-sperdifferentieel
-origineel houden? (persoonlijk)
-altijd bak met lange 5
-veel sneller dan een 1300
Voordelen van een 1300:
-goedkoper
-meer toeren draaien
-iets lichter
Je rally mods lijken me een goed begin. Verder:
electrische ontsteking lijkt me slim voor rally's en een carterbeschermer ook.
op het (oude) forum staan complete specs van opgefokte 105's. Daar zou ik even kijken.
Ciao,
Bart
ps. 1300 beginnen en dat blok afbeulen tot het klapt is ook best leuk. daarna lepel je er een 2 liter in. andere opties zijn een 2.1 liter of een twinspark motor uit een 75 (injectie of carbs) Vroeger hielp ik Toine vd Laan met 2liter en twinsparkconversies
http://www.classicalfa.nl supercool om te zien hoe een suffe 1300 ineens een monster werdt dat schreeuwde om grotere remmen, bredere banden, koni's/bilsteins en een sperdiff. Angstige ritjes in een 2.1 Giulia die verder standaard was.... rijden en glijden in de regen..... (op 165R14 bandjes uit 1974)