ma aug 27, 2007 16:30
Ik heb zo een squadra chip in mijn 1.4IE gestoken, en ik moet zeggen, je merkt het wel... het is nog altijd geen 1.7 of 16V, maar je merkt het wel. Ik heb ooit even met een 1.5 gereden, en met de chip kom je daar aardig mee in de buurt (gewoon op gevoel, ik heb geen metingen gedaan). Het blijft wel een lichtjes "underpowered" model. Als je niet wil omruilen met een 1.7 of 16v, dan is dit een goede optie. Lees heel goed de webpaginas van squadra. Ik heb zelf de chip uit de ECU uitgehaald, ik zou het niet aanbevelen... ik heb op mijn werk een heel goed uitgeruste werkplaats daarvoor, maar ik heb er toch een paar uur flink op gezweet... Tenzij de oude chip om zeep mag, maar ik wou hem heelhuids eruit krijgen, om hem desnoods weer te installeren.
Je moet wel oppassen, met die chip werkt die motor dichter tegen de detonatie grens. Ik rijdt vanaf nu op super 98, en zorg dat de koeling zo goed mogelijk is (koelwater en olie op max). 98 is duurder, maar hij rijdt (als je niet alles der uit haalt) iets zuiniger op 98. Waarschijnlijk komt het ongeveer op dezelfde prijs neer...