jomar

Re: RE: Sportluchtfilter

di aug 05, 2008 17:21

een 156 TS die inhoud is bijna altijd 1 van de volgende oorzaken: uitlaat lek voor de lamba, lambda zelf stuk, valse lucht, defecte lmm, nokkenasversteller stuk. Gezien het feit dat ze bij de beurt niets gevonden hebben lijkt het me aan je LMM te liggen, die zijn vaker wat "versleten" waardoor ze geen foutcode geven maar wel minder aangeven, waardoor je te arm gaat mengen. Het kan echt niet aan je sportluchtfilter liggen, of het moet wel een heel vies cheapo te klein onding zijn. Als ie bij lage snelheid/stilstand slechter loopt kan het zijn dat je geen koude lucht krijgt, maar met een inlegfilter zou dat geen probleem moeten zijn.
Hallo Whizzman ,

Bedankt voor je reactie , ik ga zo de deur uit om het reinigins setje op te halen , dat proberen .....filter is origneel K&N , heb hem in het begin niet geolied.
In rust draait de motor als een zonnetje , echter met starten heb ik het bekende diesel geronk , dit is ook de nokkenasversteller zou de 156 daardoor kunnen inhouden ? Het inhouden is in 12 maanden steeds iets meer geworden , morgen ben ik bij de garage ik ben erg benieuwd. PS Wat bedoel je met lamba / lambda ?

Bedankt zover ,

groetjes Jomar

Lambda-sonde, zit in je uitlaat. In de eerste serie 156 zat er maar 1, in de laatste modellen zitten er 2 of 3. Je woont in Almere, ik ook, misschien dat ik even kan helpen met uitzoeken wat er mis is anders?
Top ik stuur je een PB ! :P

Terug naar “Tuning onderwerpen”