HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Kdfi` motormanagement

zo mar 20, 2011 20:11

Ik heb de spullen uit duitsland gehaald, omdat mij al snel duidelijk werd dat meneer Bosma zijn instelling louter commercieel is, vragen beantwoord hij enkel tijdens een cursus en een geschikte TPS moest ik zelf maar gaan zoeken...Nou dat heb ik gedaan en de rest!

henk116
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Kdfi` motormanagement

zo mar 20, 2011 20:27

Ook al tijdens de verkoop... :?

Auto van een vriend is daar geweest voor een ombouw naar kdfi. Zou binnen twee weken klaar zijn ( was ook mede de reden dat hij er voor gekozen had) maar na bijna 4 weken was er nog niks klaar en heeft hij de auto weer opgehaald. Is toen naar DP-engineering in Nijmegen gegaan waar ze VEMS hebben ingebouwd. Was wel duurder maar dat was het volgens hem zeker waard. :wink:

En zo ken ik nog een paar mensen meer die meneer Bosma geen kerstkaart zullen sturen.. :wink: Best jammer wat het product is volgens mij wel goed. :(
Wat voor auto was dat eigenlijk?

henk116
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 20, 2011 20:32

Ik heb de spullen uit duitsland gehaald, omdat mij al snel duidelijk werd dat meneer Bosma zijn instelling louter commercieel is, vragen beantwoord hij enkel tijdens een cursus en een geschikte TPS moest ik zelf maar gaan zoeken...Nou dat heb ik gedaan en de rest!
Voor welke auto heb jij dat dan gebruikt? En wel een KDFI dus? Hoe ging en gaat dat nu met die auto?
Waar uit Duitsland gehaald?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 20, 2011 21:35

Audi A3 1.8 met een 1.8 20v turbo uit een 225 pk TT erin met een andere turbo(GT2876), injectoren, intercooler e.d. Auto leverde uiteindelijk 370 pk met VEMS. Motor komt nu in een Audi a4 B5 sedan met RS4 schermen e.d. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

henk116
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 20, 2011 21:40

Audi A3 1.8 met een 1.8 20v turbo uit een 225 pk TT erin met een andere turbo(GT2876), injectoren, intercooler e.d. Auto leverde uiteindelijk 370 pk met VEMS. Motor komt nu in een Audi a4 B5 sedan met RS4 schermen e.d. :)
Zozo niet misselijk dus, vandaar dat jij ook serieus ad bak moet met zulke maatjes!
Ik ben nog in overleg met ze, we zien het wel.

PG
Full Member
Full Member

zo mar 20, 2011 21:58

Dit jaar de cursus gedaan bij BS. Allemaal netjes verzorgd en hij leek er wel verstand van te hebben.
Jammer dat de ervaringen anders zijn.
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 20, 2011 22:00

:lol: Ken wel verscheidene jongens met dergelijke auto's en ik kan natuurlijk niet achter blijven. :wink: Maar als je het hun zou vragen zullen ze wel zeggen dat ik het gekst ben met mijn bij elkaar geraapte auto's. :roll: :wink:

Ik heb nog een ouder Autronic systeem liggen, helemaal nieuw, dat ik een keer moet gaan gebruiken. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. :lol: Ik denk dat ik het eerst maar op een of andere sloopmotor moet maken om te oefenen. :) Maar voorlopig ga ik daar nog niet aan toe komen denk ik zo. :lol:

KDFI blijft mij interresseren vanwege prijs en kwaliteit ( machinaal geproduceerd). En als ik een plug&play Motronic versie zou nemen zou ik geen probleem met startinstellingen en kabelboomaansluitingen moeten hebben. Dan zou ik er verder wel uit moeten kunnen komen denk ik.

Gelukkig zit er op de Saab motor een Trioni 5.5, dat is gewoon origineel management maar met een kleine aanpassing ook vrij te programmeren. Heeft nog allerlei functies ook, bv launchcontrol en koppelbegrenzing in de eerste versnellingen. :)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 20, 2011 22:06

Dit jaar de cursus gedaan bij BS. Allemaal netjes verzorgd en hij leek er wel verstand van te hebben.
Jammer dat de ervaringen anders zijn.
Begrijp me niet verkeerd; hij weet wel degelijk waar hij het over heeft! En de kdfi is ook echt niet slecht oid. Alleen de manier waarop er met afspraken om gegaan wordt en de bereikbaarheid zijn diep triest.... :(

Wat overigens ook wel mooi is is dat ze er eerst voor de top-projecten Adaptronic aanraden en de hemel inprijzen en ze er nu op terugkomen.. :?
Wegens tegenvallende resultaten betreffende kwaliteit, levensduur, afstelgemak en stabiliteit van het systeem en software zijn wij gestopt met het leveren en inbouwen van Adaptronic.
Voor de 99,9% van de setups is een KDFI een uitstekende keuze en biedt deze meer dan voldoende features. De KDFI laat zich snel en gemakkelijk tunen. De Adaptronic heeft in vergelijking met de KdFi wat meer functionaliteiten maar is aan de andere kant ook wat lastiger en minder snel goed af te stellen.
Misschien naar aanleiding van het project van Marc ( rz)? :roll:

Met de wide-band producten is het ook al een veranderlijk verhaal. Wekt niet echt vertrouwen op die manier. :?

Het verhaaltje van de Alfa 155 hebben ze aangepast zie ik nu, eerst werd daar Squadra-tuning nog in genoemd als zijnde een mindere tuner :roll: .
Laatst gewijzigd door giuliettaevo op zo mar 20, 2011 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Het-Licht
Guru
Guru

zo mar 20, 2011 23:25

Novitec hebben wel degelijk grotere injectors. De injectors op een 16v TS gaan tot een PKtje of 180, daarboven komen ze tekort. Je kan dan nog wat met druk gaan klooien maar groter is dan gewoon beter.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 20, 2011 23:44

O.k. dan had ik het fout... :( meende echt dat daar de originele injectoren in werden gebruikt. Zal dat stukje even weghalen.. :wink:

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 21, 2011 07:32

Hij komt bij mij op een 77-er Spider Veloce 2000. LPG-injectie. Ik ben op dit moment nog met de kabelboom bezig. Hij moet uiterlijk eind april rijden.

Als iemand een 2L basismap voor me heeft van een megasquirt?

matthijs
Full Member
Full Member

ma mar 21, 2011 10:54

Hij komt bij mij op een 77-er Spider Veloce 2000. LPG-injectie. Ik ben op dit moment nog met de kabelboom bezig. Hij moet uiterlijk eind april rijden.

Als iemand een 2L basismap voor me heeft van een megasquirt?
Op het alfaBB.com hebben ze dat wel. In ieder geval gebruiker: alfa69.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

henk116
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 21, 2011 21:35

Zou graag weten waar het in Duitsland is te halen

web

ma mar 21, 2011 23:07

Wat overigens ook wel mooi is is dat ze er eerst voor de top-projecten Adaptronic aanraden en de hemel inprijzen en ze er nu op terugkomen.. :?
Tja, dat verhaal uit de vorige pagina, dat Bosma een klus verprutst had, en de importeur van Adaptronic het gefixed heeft?

Dat doet natuurlijk zeer, zoiets. Kan me indenken dat hij nu niet meer zo enthousiast adaptronic aanprijst. Ik vermoed dus louter persoonlijke redenen daarvoor. Ik heb dit ook op een ander forum (waar Bosma actief lid was) zien gebeuren.

Instelling louter commercieel... tsja... de schoorsteen moet roken. Je kunt niet met een paar tientjes marge een ECU verkopen, en daarna vele uren lang gratis helpdeskje gaan spelen voor elke klant. Van afstand, zonder dat je mee kan kijken, proberen te bepalen wat de knutselaar aan de andere kant verkeerd doet, is ongelooflijk moeilijk. Dan ga je failliet als ondernemer, je hebt je uren nodig voor betaald werk. Dat moet je als klant ook begrijpen, maar dat moet je als ondernemer ook uit kunnen leggen, en niet teveel holle beloftes doen. Maar dat het betaald werk ook blijft liggen of slecht afgeleverd wordt, daar is eigenlijk geen excuus voor.

Ik vrees dat z'n benen het ondernemerschap niet kunnen dragen. Tijd indelen, de goeie dingen doen, omgaan met die overvolle mailbox, de vele telefoontjes die je werk onderbreken, dat soort dingen. En dat ook volhouden als het eerste enthousiasme (wat hij absoluut had!) eraf is. Moeilijk!

En de hoeksteen van goed klantcontact blijft communicatie... zo jammer dat heel veel ondernemers dat verwaarlozen.

Tja, hij is goed begonnen, hopelijk is dit een tijdelijke dip, want ik blijf het een leuk bedrijf met een leuk produkt vinden. Natuurlijk lezen we hier 1 kant van het verhaal, en wat er nu precies speelt weten alleen de klanten en hijzelf. Maar in ieder geval de communicatie kan beter, dat lijkt toch wel de rode draad.

Het continu afkraken van collega's is op een gegeven moment ook niet geloofwaardig meer natuurlijk... bewijs eerst jezelf maares.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 21, 2011 23:22

Amen...

ben het er helemaal mee eens. :wink:

Terug naar “Tuning onderwerpen”