Wat overigens ook wel mooi is is dat ze er eerst voor de top-projecten Adaptronic aanraden en de hemel inprijzen en ze er nu op terugkomen..
Tja, dat verhaal uit de vorige pagina, dat Bosma een klus verprutst had, en de importeur van Adaptronic het gefixed heeft?
Dat doet natuurlijk zeer, zoiets. Kan me indenken dat hij nu niet meer zo enthousiast adaptronic aanprijst. Ik vermoed dus louter persoonlijke redenen daarvoor. Ik heb dit ook op een ander forum (waar Bosma actief lid was) zien gebeuren.
Instelling louter commercieel... tsja... de schoorsteen moet roken. Je kunt niet met een paar tientjes marge een ECU verkopen, en daarna vele uren lang gratis helpdeskje gaan spelen voor elke klant. Van afstand, zonder dat je mee kan kijken, proberen te bepalen wat de knutselaar aan de andere kant verkeerd doet, is ongelooflijk moeilijk. Dan ga je failliet als ondernemer, je hebt je uren nodig voor
betaald werk. Dat moet je als klant ook begrijpen, maar dat moet je als ondernemer ook uit kunnen leggen, en niet teveel holle beloftes doen. Maar dat het betaald werk ook blijft liggen of slecht afgeleverd wordt, daar is eigenlijk geen excuus voor.
Ik vrees dat z'n benen het ondernemerschap niet kunnen dragen. Tijd indelen, de goeie dingen doen, omgaan met die overvolle mailbox, de vele telefoontjes die je werk onderbreken, dat soort dingen. En dat ook volhouden als het eerste enthousiasme (wat hij absoluut had!) eraf is. Moeilijk!
En de hoeksteen van goed klantcontact blijft communicatie... zo jammer dat heel veel ondernemers dat verwaarlozen.
Tja, hij is goed begonnen, hopelijk is dit een tijdelijke dip, want ik blijf het een leuk bedrijf met een leuk produkt vinden. Natuurlijk lezen we hier 1 kant van het verhaal, en wat er nu precies speelt weten alleen de klanten en hijzelf. Maar in ieder geval de communicatie kan beter, dat lijkt toch wel de rode draad.
Het continu afkraken van collega's is op een gegeven moment ook niet geloofwaardig meer natuurlijk... bewijs eerst jezelf maares.