Andretti Molletti

RE: TUNING 105

vr okt 05, 2007 11:28

Inkorten is geen probleem, maar let erop dat je zelf geen draad bij gaat SNIJDEN!!
draad wordt normaliter gerold en is zo veel steviger dan zelf snijden... zelf snijden geeft scherpe "randen" en een potentieel breukvlak.
En wat je niet wilt is dat je remklauwhelften gaan scheiden als jij wilt remmen... :shock:

hondaman
Member
Member
Berichten: 177
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:14
Locatie: overijssel

RE: TUNING 105

za dec 08, 2007 22:36

Ik loop al een tijdje met een idee:Ik heb dus een TS.in m'n Giulia.Levert het wat op om het inlaattraject variabel te maken.Ik bedoel dus,om bij een bepaald toerental een klep open te sturen waardoor er een korter/ of langer inlaattraject wordt geopend.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo dec 09, 2007 08:59

Vertel me A hoe je het wilt realiseren, en B hoe je de werking wilt doorberekenen!! Benieuwd!!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

zo dec 09, 2007 12:48

Snap niet helemaal waarom jullie zo'n punt maken van de sterkte van de bout in de remklauw, of het opsnijden van extra draad op die bout... Die bouten zitten in een aluminium klauw gedraaid, lijkt mij dat het alu het eerder zal begeven als de bout? Draadeinden uit de cilinderkop trek je er ook vrij makkelijk uit als je ze te lomp aandraait. Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben. :oops:

Extra draad tappen op een bout zou ik nooit doen, wat kosten die paar bouten nou... :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

hondaman
Member
Member
Berichten: 177
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:14
Locatie: overijssel

RE: TUNING 105

zo dec 09, 2007 14:08

realiseren lijkt me niet zo moeilijk,je maakt een airbox met een klep,waarmee je of een kort traject of een lang traject openzet.Bij een 75 is het zo dat wanneer je de lange inlaatpijp weghaald,je koppel minder wordt maar je vermogen bij hogere toerentallen toeneemt???

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

RE: TUNING 105

za dec 15, 2007 21:29

Aanvulling voor interessante links mbt 105 Tuning: http://www.histo-tec.de/histotec_inhalte_D/about.html
Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: TUNING 105

zo dec 16, 2007 12:29

Mooi spul daar !

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

di apr 15, 2008 21:07

Behoorlijk geinfecteerd na dit weekend, moet het gaan gebeuren.
Volgende week wordt de 155 van het hart ontdaan (heb ik compleet in de sloop staan), heb een donor 2.0 L 105 blok (met drijfstang door de zijkant van het blok) en een 75 TS blok (met complete kabelboom goed draaiend gedemonteerd).
Wat is nu de perfecte setup en wat doen we om de prestaties nu direct te verbeteren zonder gek te doen (lees mezelf blauw betalen aan snelle nokkenassen, HC zuigers, speciale gesmede drijfstangen).

Mijn gedacht:
*Blok 75
*Kop 155 betere flow
*Kop vlakken (hoeveel?)
*Injectie en ontsteking 155
*Verlichten vliegwiel 105 (hoeveel?)
*Zuigers uitwegen (zuiger lichter maken zie foto onder, gestolen van Bralfa)
*Drijfstangen uitwegen (verlichten? Doorboren?)
*Drijfstangen polijsten
*Uitlaat spruitstuk (ver)bouw ik voorlopig ook zelf van een stalen 164 TS spruitstuk
*Squadra chipje (is voor later)

Kan ik evt motormanagement laten draaien zonder injecte om met 40mm Delorto's (heb ik nog liggen) te rijden?

Jongens spuien maar zie hier graag wat discussies omhoog komen.

Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

wo apr 16, 2008 08:08

wat voor soort motor wil je bouwen? straatgebruik (dus veel koppel onderin) of raceblok.
Drijfstangen doorboren: nooit doen, je verzwakt ze aanzienlijk. En bedenk dat je pas als je structureel boven de 8000 gaat draaien gesmede drijfstangen nodig hebt. Ik zou zeggen alles goed balanceren en uitwegen, drijfstangen , als je iets wilt doen minimaal polijsten, eventueel shotpeenen. Vliegwiel afdraaien ja, kan aardig wat af hoor.
Zuigers zou ik voor straatgebruik vanaf blijven, alleen uitwegen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

wo apr 16, 2008 09:44

Aanvulling voor interessante links mbt 105 Tuning: http://www.histo-tec.de/histotec_inhalte_D/about.html
Saluti,
Iemand ervaring met de ontstekings module van deze mensen???
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do apr 17, 2008 12:40

Niemand?????? :(
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do apr 17, 2008 13:52

Nee, maar wel heel leuk. Hiermee kun je naar hartelust programmeren. Voor tuning natuurlijk een heel geweldig ding, althans het idee erachter is helemaal goed. Van 123 hoor ik wisselende berichten en deze is maar beperkt instelbaar en kost nagenoeg hetzelfde.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

do apr 17, 2008 14:16

Nee, maar wel heel leuk. Hiermee kun je naar hartelust programmeren. Voor tuning natuurlijk een heel geweldig ding, althans het idee erachter is helemaal goed. Van 123 hoor ik wisselende berichten en deze is maar beperkt instelbaar en kost nagenoeg hetzelfde.
Da dacht ik toch....

mmm Vraag dan maar ff aan de andere kant van de grens stellen... :roll:
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: TUNING 105

wo mei 07, 2008 08:55

wat voor soort motor wil je bouwen? straatgebruik (dus veel koppel onderin) of raceblok. Eigenlijk net er tussenin ik wil een raceblok wat nog net op straat bruikbaar is, daarom ook de vraag naar welke nokstokken ga ik in de toekomst?
Drijfstangen doorboren: nooit doen, je verzwakt ze aanzienlijk. En bedenk dat je pas als je structureel boven de 8000 gaat draaien gesmede drijfstangen nodig hebt. OKIk zou zeggen alles goed balanceren en uitwegen, drijfstangen , als je iets wilt doen minimaal polijsten, eventueel shotpeenen. Vliegwiel afdraaien ja, kan aardig wat af hoor. Maar hoeveel mag er er af of hoe zwaar moet ze blijven. Kennis van me is draaier en wil het vliegwiel deze week mee nemen.
Zuigers zou ik voor straatgebruik vanaf blijven, alleen uitwegen.OK zal ik doen
Maar dan nog kan ik evt motormanagement laten draaien (om dus alleen de ontsteking te regelen) zonder injecte om met 40mm Delorto's (heb ik nog liggen) te rijden?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

wo aug 20, 2008 09:42

OK de 155 staat op de zaak en ga volgende week beginnen met slopen. Wat moet er allemaal van de 155 af heb geen zin het hele blok er uit te halen dus; kop, alle electriek, gehele koelsysteem en .....
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Tuning onderwerpen”