Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: TUNING 105

wo aug 20, 2008 19:35

Maar dan nog kan ik evt motormanagement laten draaien (om dus alleen de ontsteking te regelen) zonder injecte om met 40mm Delorto's (heb ik nog liggen) te rijden?
Waarom??
Kunt ook ombouwen naar ouderwetse ontsteking...

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: TUNING 105

wo aug 20, 2008 21:52

oeps zie deze topic nu pas.
vergis je niet dat wat je nu gaat doen geld kost .een 75 kop is veel makkelijker aan te passen op carbs en daar is eigenlijk alles al voor uitgedacht.

je kunt eigenlijk alleen de kop gebruiken de rest is niet compatible.

heb je een inlaatspruitstuk met of zonder koelingsaansluiting.
zonder kan je makkelijker aanpasen dan met , deze zit nl aan de verkeerde kant.

de computer is wel aan te passen icm met carburatie daar heb ik inmiddels een oplossing voor
Dan hou je iig je wasted spark.(Nissan verdelerkappen hebben wel nu wel gehad)

je kunt de standaard 75 zuigers icm met 105 drijfstangen gebruiken dan heb je ipv 10 ;1 11;1 compressie.hoef je je kop ook niet extreem te vlakken.
vergeet overigens niet dat een 155 kop lastiger is aan te passen op carburatie dan een 75 kop.(flow & bevestiging)

het vliegwiel voor straatgebruik max 1 kg verlichten
want als je snel decellereerd zul je met terugschakelen altijd tussengas moeten geven anders blokkeren je achterwielen.Word je snel zat.

je kunt de 75 therostaat gebruiekn voor de 155 kop maar je zult ook moeten loodgieteren.(deze oplossing kost bv ook flink centen )

Duik er maar in :wink:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 09:09

gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 10:31

schitterend spul gaaf bedrijf maarrrrrrrrrrrrrrrrr.

dit item past ook niet op een 155 kop.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 11:34

ehh nee, maar dit is een algemeen tuning topic toch?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 13:00

Sterker nog... een 155 kop hoort eigenljk niet eens in een 105 tuning topic... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 13:27

ehh nee, maar dit is een algemeen tuning topic toch?
ik denk jij reageert op de laatste giulia corse berichten. :wink:

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 13:30

Sterker nog... een 155 kop hoort eigenljk niet eens in een 105 tuning topic... :wink:
Tuning Zaag its al in the name.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 13:38

Sterker nog... een 155 kop hoort eigenljk niet eens in een 105 tuning topic... :wink:
Gaat ´m toch worden Zaag.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 13:42

Sterker nog... een 155 kop hoort eigenljk niet eens in een 105 tuning topic...
wel als het spul in een 105 komt... of zie ik iets verkeerd..?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 13:44

Ala Alfa zelf de Giulia zo lang in productie gehouden zou hebben zou er vanzelf een keer een TS blok in gekomen zijn... :roll: :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 14:21

Ala Alfa zelf de Giulia zo lang in productie gehouden zou hebben zou er vanzelf een keer een TS blok in gekomen zijn... :roll: :wink:
De 105 serie en twinspark zijn van vroeger al oude vrienden.

@Dominic, is er verder wat te vertellen over jouw aanpassen van de computer icm met carburatie? Is dat iets met van die coole DIS bobines enzo? A la alfaholics? En dus met behoud van de regelbare nokkenstok?

Rollenbankmeeting 2009 toch? :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Andretti Molletti

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 14:24

Sterker nog... een 155 kop hoort eigenljk niet eens in een 105 tuning topic... :wink:
Zoals een bekend GTA rijder ooit zei beter VIES hard dan mooi langzaam ;)

ALLES mag hier, als je 105 maar sneller wordt 8)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 14:29

In dat geval staat er bij "te koop" nog een mooie 16v Turbo motor te koop... :wink:

Kleppendeksel van een 155 Q4 scoren en knutselen maar. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 15:33

@Dominic, is er verder wat te vertellen over jouw aanpassen van de computer icm met carburatie? Is dat iets met van die coole DIS bobines enzo? A la alfaholics? En dus met behoud van de regelbare nokkenstok?

nee en ja.

Een aanpasing met vermogenswinst en regelbare nokas is er niet.(Lees JK)
Een aanpassing van het motronic 1.7 ecu (1,8 TS 8v ) zonder vervroeging is er wel.
De laatste kan als basis dienen voor een motor die bv Giulia corse gaat bouwen.

Zelf bouw ik een eenzelfde motor maar met een vrij programmeerbaar systeem van DTA.
Er word momenteel wel aan een mms gewerkt van megasquirt die compatibel is voor een straatauto met dis bobines en injectie/carburatie
Er is overigens een mms die een vervroeging aan kan sturen deze is van Emerald .( zie technisch topic )

even het linkje erbij http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=33919

Terug naar “Tuning onderwerpen”