Nou, ik lees toch twee milde positieve reacties.
Toch wilde ik in eerste instantie niet verder gaan dan 16´´ Omdat ik vermoed dat de auto te hard wordt. Ik vind de SZ al hard genoeg.
Alleen Marc kan mij misschien overtuigen omdat hij zelf met 18 duimers rijdt. Maar dan moet ik toch een keer langkomen om het te zien en te proeven. Marc ik bel je wel zodra de lente in ingeslagen en ik de motorkap kom meten-passen-ophalen-monteren.
Wat mij een klein beetje stoorde van de originele wielen is dat ze ver naar binnen zaten. Voor maar vooral achter. Ondanks de lage ET waarden, zag het een beetje ielig uit. Bij SS heb ik een Zwitser gezien die de standaard velgen met spacer naar buiten had gebracht. Dat werd al een stuk steviger. Wij zijn bezig geweest met een 4 cm bredere Dion achteras, maar die zit nu onder de racewagen van een ander forumlid
Dit zijn de veranderingen.
Standaard
Voor 7 J ET 7
Achter 8 J ET 20
Azev
Voor 7,5 J ET 0
Achter 9 J ET 15
Dat betekent dat de wielen per zijkant ten opzichte van het origineel meer naar buiten staan
Voor 13,35 mm
Achter 17,7 mm
Omdat de voorbanden net nieuw waren heb ik die overgezet. Dat kan wel van 205 naar 215 of 225 mm.
Achter heb ik de bandenmaat gewijzigd van 225 mm naar 245 mm. Het ielige is daardoor wel verdwenen.
Roel, als het mooi weer is dan kom ik even langrijden. Ik vind het echt een dikke wagen geworden. Vind je het niets dan bout ik ze er meteen af en gooi ik ze in de gracht,
(geintje)
Ik rij er in ieder geval een tijdje mee rond tot de originele velgen restyled zijn. Dan zien we wel verder.
Iedereen, dank voor jullie reacties.
Doe je niets, gebeurt er ook niets!