GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Kdfi` motormanagement

di mar 22, 2011 08:44

OK, ik heb reeds contact met JV, maar ik zit een heel eind van ze af en vroeg me af of er niet een bedrijf dichterbij zit voor mij met goede kwaliteiten.
Voordeel van JV is dat hij zelf een bank heeft en daardoor ook optimaal kan afstellen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Kdfi` motormanagement

di mar 22, 2011 08:46

Het is naar mijn mening bijna onmogelijk om kdfi (of Megasquirt) te verkopen aan mensen die het zelf willen doen.
En als je dan daar teveel in beloofd gaat dat ergens mis.
Het is óf alleen het doosje schuiven, óf alles regelen.

Zelfs het gewoon elkaar helpen ermee is al lastig.
Ik heb met verschillende mensen mijn ts map gedeeld, maar volgens mij is verder niemand daarmee verder geraakt.
De laatste (ik weet niet meer zijn naam) had de kenvelden niet eens in beeld na het inlezen van de map.
Die heeft denk ik een andere versie dan ik en dan werkt het bijvoorbeeld al niet.

henk116
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di mar 22, 2011 09:51

Wat overigens ook wel mooi is is dat ze er eerst voor de top-projecten Adaptronic aanraden en de hemel inprijzen en ze er nu op terugkomen.. :?
Tja, dat verhaal uit de vorige pagina, dat Bosma een klus verprutst had, en de importeur van Adaptronic het gefixed heeft?

Dat doet natuurlijk zeer, zoiets. Kan me indenken dat hij nu niet meer zo enthousiast adaptronic aanprijst. Ik vermoed dus louter persoonlijke redenen daarvoor. Ik heb dit ook op een ander forum (waar Bosma actief lid was) zien gebeuren.

Instelling louter commercieel... tsja... de schoorsteen moet roken. Je kunt niet met een paar tientjes marge een ECU verkopen, en daarna vele uren lang gratis helpdeskje gaan spelen voor elke klant. Van afstand, zonder dat je mee kan kijken, proberen te bepalen wat de knutselaar aan de andere kant verkeerd doet, is ongelooflijk moeilijk. Dan ga je failliet als ondernemer, je hebt je uren nodig voor betaald werk. Dat moet je als klant ook begrijpen, maar dat moet je als ondernemer ook uit kunnen leggen, en niet teveel holle beloftes doen. Maar dat het betaald werk ook blijft liggen of slecht afgeleverd wordt, daar is eigenlijk geen excuus voor.

Ik vrees dat z'n benen het ondernemerschap niet kunnen dragen. Tijd indelen, de goeie dingen doen, omgaan met die overvolle mailbox, de vele telefoontjes die je werk onderbreken, dat soort dingen. En dat ook volhouden als het eerste enthousiasme (wat hij absoluut had!) eraf is. Moeilijk!

En de hoeksteen van goed klantcontact blijft communicatie... zo jammer dat heel veel ondernemers dat verwaarlozen.

Tja, hij is goed begonnen, hopelijk is dit een tijdelijke dip, want ik blijf het een leuk bedrijf met een leuk produkt vinden. Natuurlijk lezen we hier 1 kant van het verhaal, en wat er nu precies speelt weten alleen de klanten en hijzelf. Maar in ieder geval de communicatie kan beter, dat lijkt toch wel de rode draad.

Het continu afkraken van collega's is op een gegeven moment ook niet geloofwaardig meer natuurlijk... bewijs eerst jezelf maares.

Inderdaad heb je daar de vinger op een rake plek gelegd denk ik.
Ik was er ook in het begin bij hem en had een goed gevoel over het bedrijf en de spullen/kennis, helaas kreeg ik toch nogal wat bedenkelijke signalen van klanten van hem. Toen ik hem eens benaderde was hij erg kortaf in mail en toelichting, ondanks dat ik bereid uiteraard was zijn werk te betalen en het leek me te riskant. Heb inmiddels al veel meer mensen geproken die het systeem er af hebben gegooid uit ellende met afstellingen/ kapotte delen en communicatieproblemen met de leverancier. Helaas het was te mooi om waar te zijn blijkt nu toch! Jammer het was voor relatief weinig geld veel mogelijkheden(misschien wel te veel)

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 22, 2011 20:04

Ik heb de kdfi gewoon bij K-data besteld, en andere componenten, waar ik ze voordelig kon krijgen.

3 meter aanlsuitdraad (40 verschillende kleuren) kost bij k-data € 36,- bij Bosma betaal je 60 euro, krijg je nog minder ook...

Injectoren, komen uit polen, € 50 zelfde bij Bosma voor € 120.

Daarbij, dat de ondersteunong niet echt jofelnootje is, heeft mij doen besluiten, het dan maar helemaal zelf te doen.

(oh ja, scheelt natuurlijk, dat ik op de HTS-A zit en zolangzamerhand wat begin te begrijpen van de materie)

BS-AutoTune

vr mar 25, 2011 15:13

Bij toeval vond ik dit draadje.
Ik zal even reageren:
SZ: dit is destijds geschikt. Weinig sportief dat je daar nu over begint. We hadden daar een niet meer dan redelijke afspraak over.
Voor de rest:
Mijn werkplaats puilt uit van de projecten. Om nu even door het werk te komen heb ik me deze week even afgeschermd van telefoon. En dat komt wel vaker voor.
DIT STAAT OP DE EERSTE PAGINA VAN MIJN WEBSITE !
Per e-mail ben ik goed te bereiken, die kan ik beantwoorden in mijn pauze's.
Ook dit staat op mijn website.

Wat ik probeer is een stukje kwaliteit te leveren. Dat kost tijd en daar heb ik mijn tijd voor nodig. Zoals al gezegd in het topic is de kwaliteit van de KDFI ongekend. Ik heb met nog geen enkel ander systeem zo weinig problemen gehad.

Qua support en ondersteuning voor de zelfbouwers ben ik vrij duidelijk:
1. cursus motormanagement systemen
2. projectbespreking
3. gezamenlijke opstart en afstelronde
Daarnaast is het mogelijk mij en mijn werkplaats in te huren tegen een werkplaatstarief van 50 euro per uur incl. BTW.

Er zijn altijd mensen die niet op die manier willen werken en het net even anders willen, lees: minder willen uitgeven aan hun project.
Prima. Maar daar kan ik weinig mee want als men in de basis 100 fouten in de draadboom inbouwt, ga dat er dan maar eens in een uurtje uitwerken. Het resultaat is dan een systeem wat nooit lekker zal werken en dan is de klant ook niet blij en geeft mij de schuld.
Het is dus leuk dat je bij mij voor relatief weinig geld leuke producten kan kopen. Ik verkoop ook geen producten die niet werken. Dat weiger ik pertinent. Er zijn systemen waar veel meer marge op zit, maar niet zo lekker werken: ik verkoop ze dan ook niet (dit is ook waarom ik Adaptronic eruit gedaan heb en KMS niet binnen komt).
Op de produkten die wel naar mijn zin zijn zit dus een lage marge en dit zijn "internetartikelen". Kortom: click and buy.
Ik heb goed begrepen dat het voor zeer veel mensen te lastig is om zelfstandig in te bouwen, vandaar support traject hierboven. Dat is de enige manier waarop je gestructureerd en via een goed programma een goed lopende motor krijgt. Alle andere manieren hebben in heel veel gevallen geleid tot ontevreden klanten en hogere kosten voor de klant (en meer investering van tijd,ergernis en moeite van mijn kant).

Credo is dus: zelf doen ? Zelf doen !
Support nodig ? support route nemen en/of een afspraak maken en met de wagen langs komen.
Het enige punt is op dit moment dat er geen auto meer bij past.
Kennelijk doe ik dus toch wel iets goed zou ik denken.

En nou ga ik weer aan het werk.

Groet,

Jeroen

BS-AutoTune

vr mar 25, 2011 15:28

Wat overigens ook wel mooi is is dat ze er eerst voor de top-projecten Adaptronic aanraden en de hemel inprijzen en ze er nu op terugkomen.. :?
Tja, dat verhaal uit de vorige pagina, dat Bosma een klus verprutst had, en de importeur van Adaptronic het gefixed heeft?

Dat doet natuurlijk zeer, zoiets. Kan me indenken dat hij nu niet meer zo enthousiast adaptronic aanprijst. Ik vermoed dus louter persoonlijke redenen daarvoor. Ik heb dit ook op een ander forum (waar Bosma actief lid was) zien gebeuren.

Instelling louter commercieel... tsja... de schoorsteen moet roken. Je kunt niet met een paar tientjes marge een ECU verkopen, en daarna vele uren lang gratis helpdeskje gaan spelen voor elke klant. Van afstand, zonder dat je mee kan kijken, proberen te bepalen wat de knutselaar aan de andere kant verkeerd doet, is ongelooflijk moeilijk. Dan ga je failliet als ondernemer, je hebt je uren nodig voor betaald werk. Dat moet je als klant ook begrijpen, maar dat moet je als ondernemer ook uit kunnen leggen, en niet teveel holle beloftes doen. Maar dat het betaald werk ook blijft liggen of slecht afgeleverd wordt, daar is eigenlijk geen excuus voor.

Ik vrees dat z'n benen het ondernemerschap niet kunnen dragen. Tijd indelen, de goeie dingen doen, omgaan met die overvolle mailbox, de vele telefoontjes die je werk onderbreken, dat soort dingen. En dat ook volhouden als het eerste enthousiasme (wat hij absoluut had!) eraf is. Moeilijk!

En de hoeksteen van goed klantcontact blijft communicatie... zo jammer dat heel veel ondernemers dat verwaarlozen.

Tja, hij is goed begonnen, hopelijk is dit een tijdelijke dip, want ik blijf het een leuk bedrijf met een leuk produkt vinden. Natuurlijk lezen we hier 1 kant van het verhaal, en wat er nu precies speelt weten alleen de klanten en hijzelf. Maar in ieder geval de communicatie kan beter, dat lijkt toch wel de rode draad.

Het continu afkraken van collega's is op een gegeven moment ook niet geloofwaardig meer natuurlijk... bewijs eerst jezelf maares.
In een heleboel dingen heb je gelijk.
Ik kies nu voor mijn klanten en de projecten die in mijn werkplaats staan.
Adaptronic verhaal: de klant gunde mij niet de tijd het af te maken. Adaptronic heeft op mijn aanwijzingen 2 draadjes in de bobine's omgedraaid en de auto afgesteld en toen was het gefixed. Ik kon de auto niet afstellen: want geen kenteken.
Commercieel:
Ik doe geen holle beloftes. Ik probeer te voorkomen dat ik deadlines neerzet die ik niet na kan komen. Het enige probleem dat ik heb is dat ik dus inderdaad vrij succesvol ben en helaas bij geboorte maar 2 handen heb mee gekregen. Ik had er liever 10 gehad. Personeel ? Nee. Als je iets goed wilt hebben moet je het zelf doen.
Ondernemerschap: ik ben al meer dan 10 jaar zelfstandig ondernemer. Nieuw is het werken voor consumenten. En ook nieuw is dat je ontevreden klanten kan hebben ZONDER DAT ZE KLANT ZIJN. Dat is nieuw....

Ik ben heel goed begonnen en ga goed door. Kwaliteit wordt steeds hoger. Aanbod wordt steeds beter. Service is gestroomlijnd en in een supportroute opgenomen en dat werkt ! Zowel voor de klant als voor mij. Zo goed als ALLE klachten die je over mij zal lezen betreffen klanten die daar geen gebruik van hebben willen maken. Vaak zijn dit bedrijven (Timmerklits heeft een tuningsfirma) die het allemaal wel weten en effe zullen doen. Ik krijg de resultaten daarvan hier regelmatig aangeboden. Veel daarvan moet ik de deur wijzen of ze moeten geheel opnieuw willen beginnen.

Ik hoop dat mijn motivatie voldoende is om te laten zien dat mijn intenties echt goed zijn. Maar er moet wel een werkbare situatie zijn, zowel voor de klant als voor mij.
BS-AutoTune gaat heel goed, en ik doe mijn uiterste best nog beter te gaan. Dit weekend gaan een hoop mensen erop uit, ik ben behalve de werkweek in het weekend dus ook bezig in de werkplaats. Denk daar maar eens over na als je me niet aan de telefoon krijgt.

BS-AutoTune

vr mar 25, 2011 15:36

Ik heb de kdfi gewoon bij K-data besteld, en andere componenten, waar ik ze voordelig kon krijgen.

3 meter aanlsuitdraad (40 verschillende kleuren) kost bij k-data € 36,- bij Bosma betaal je 60 euro, krijg je nog minder ook...

Daarbij, dat de ondersteunong niet echt jofelnootje is, heeft mij doen besluiten, het dan maar helemaal zelf te doen.

(oh ja, scheelt natuurlijk, dat ik op de HTS-A zit en zolangzamerhand wat begin te begrijpen van de materie)
Nee, dit zijn niet dezelfde injectoren. En in een pakket kosten ze geen 120 euro.
Waarom denk je dat ik de injectoren die jij hebt niet meer verkoop ?
Draad: heb ooit zo'n pakket van K-data gekocht. Was niet naar mijn zin.
Ondersteuning is prima. Cursus. Projectbespreking, gezamelijke opstart. Maar jij zat toen op zwart zaad ?
Zelf doen: PRIMA. Maar waarom loop je dan over mij te klagen ?
Maar..
Ik ging aan het werk.

wijn+kit
Full Member
Full Member

vr mar 25, 2011 16:24

Ik heb op mijn alfetta turbo racer een kdfi van BS-auto tune zitten, werkt perfect,
zelf ingebouwd en de ondersteuning van Jeroen is top!!
Jeroen heeft zelfs een dag mee gereden op het circuit met de laptop op schoot om de auto tip top afstestellen.
Kostte mij niks!!
Turbo marc rijdt met een KDFI in zijn 75 turbo racer, is er enthousiast over!!
Dre 'Molleti heeft het, wil het op een ferrari bouwen.
Wij hebben het getest onder race omstandigheden en het werkt goed.
Maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal!!
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr mar 25, 2011 17:11

Hehe, gelukkig zijn er ook positieve ervaringen, want het werd wel een beetje een afzeiktopic zo...

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 25, 2011 18:05

Hehe, gelukkig zijn er ook positieve ervaringen, want het werd wel een beetje een afzeiktopic zo...
Nooit over het product.... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 27, 2011 20:08

Nee, dit zijn niet dezelfde injectoren. En in een pakket kosten ze geen 120 euro.
Waarom denk je dat ik de injectoren die jij hebt niet meer verkoop ?
Draad: heb ooit zo'n pakket van K-data gekocht. Was niet naar mijn zin.
Ondersteuning is prima. Cursus. Projectbespreking, gezamelijke opstart. Maar jij zat toen op zwart zaad ?
Zelf doen: PRIMA. Maar waarom loop je dan over mij te klagen ?
Maar..
Ik ging aan het werk.
Ik klaag niet. Ik vermeld mijn ervaringen.

Zwart zaad heeft er niks mee te maken. Wel dat een beetje meedenken vooraf er niet in zat.

Verder heb ik dus geen ervaringen met Jeroen, want naar aanleiding daarvan heb ik besloten het zelf te gaan doen.

BS-AutoTune

di mar 29, 2011 16:06

Beste Haak:
In dit hele draadje gaat het er bij jou over waar je iets een paar tientjes voordeliger kunt krijgen.
Dus wat je van mij verwacht is de allerscherpste prijs en alle info, of vrijblijvend alle info om het elders voordeliger in te kopen?
Ik denk dat je jezelf heel duidelijk profileert als een bepaald type consument. Het type dat het aardig verpest voor de mensen die graag een steuntje in de rug willen zodat ze wel binnen heel korte tijd een prima werkende installatie hebben. Mensen die graag wat over hebben om te kunnen leren van een vakidioot.
Om heel precies te zijn: eens in de maand schuiven er zo tussen de 10 en 20 enthousiaste mensen aan bij mij op de cursus.
De mensen daarvan die het project doorzetten kopen de spullen aan en volgen de support route. Deze mensen hebben in de regel in een paar weken een draaiende en afgestelde motor met aan support totaal een cursus, projectbespreking en gezamelijke afstelronde ter waarde van 300 euro. Ik wou dat er zo iemand was toen ik mijn eerste project begon.
Mijn project heeft vele malen meer (tijd en geld) gekost aan alle fouten en problemen die ik mezelf heb aangedaan door onkunde. Ik zie dat overigens nog steeds vaak gebeuren. De mensen die het hardst roepen dat ze geen support nodig hebben storten met zijn allen de mailbox vol met vragen.
Ik weet verder niet wat ik je persoonlijk heb aangedaan, maar als het allerergste is dat ik je geen advies heb kunnen geven over welke TPS sensor te kopen, dan vind ik dat je me wel te kort doet.

Zal ik nog even verder gaan: ik heb even mijn mailbox erop nagekeken en hier zijn de vragen die je mij gesteld hebt, dit zijn allemaal vragen waar je mij met mijn slechte service een aardig tijdje mee bezig hebt gehouden en nu hoor ik dat je de de spullen toch maar elders hebt gekocht:

Ik heb de informatie op uw website bekeken, over het lpg-systeem, zeer intressant.

Ik heb echter een aantal vragen:

- welke signalen gebruikt de kdfi voor de aansturing?

* gasklepositie?
* toerental? (waar haalt die dit vandaan, er zit geen bdp sensor op mijn auto)
* motorvacuum?
* koelvloeistoftemperatuur?(bestaande sensor van jaeger te gebruiken?)
* lamdawaarde?(meerdere sensoren mogelijk?)
* luchtmassa?

- kan ik het systeem zelf inregelen met mijn laptop?

Op je site zeg je dat voor gebruik van de kdfi met toerentalsignaal van de minpool Aanpassingen aan de kdfi nodig zijn. Welke zijn dat en wat heb ik daar voor nodig?

kan ik het bestaande afsluiterschakelsysteem gebruiken van mijn niet elektronische vacuumverdampersysteem(OMVL)

Wat kost een complete zelfbouwkit zónder tank en leidingen. Mét behuizing voor de computer.

- is de kabelboom kant en klaar of moet ik alles zelf verzinnen?
- kan ik de huidige afsluiters blijven gebruiken(de verdamper dat snap
ik, maar de afsluiters, schakelaars en de aangelegde bekabeling naar de
lpgtank, kan ik die behouden?
- ik zou zelf liefst een bosch lambdasonde willen gebruiken, ik laat
hem zeker zitten, het systeem is toch actief lambda gestuurd
(closed-loop)?
- waarom is de behuizing van de kdfi zo duur, zonder behuzing is tie € 24
9,-?

Een heleboel vragen, maar ik wil graag een goede keuze maken, ik kan
ook een kant en klaar systeem kopen, maar dat is dan weer geen echte
injectie, maar meer een overdruk verdamping.

OK, dit is verhelderend. Alleen al die vaktermen aan het einde, daar
kan ik niet zoveel mee. (8 IGBT drivers, er zit een EGT circuit bij en
een LM1815 circuit voor de toerentalopname)

Als ik het goed begrepen heb, kan ik met wat ik er mee wil(zoals ik
beschreven heb eerder), uitstekend uit de voeten met de computer van €
249,-, dan moet ik er alleen zelf een behuizing omheen zetten, van
bijvoorbeeld een oude motronic of zo? Het prijsvershil steek ik dan
liever in het correct laten instellen.

Past de tps-sensor op een solexcarburateur, meer specifiek een 40addhe?
Ik heb namelijk aan de zijkant nauwelijks een uitstekende gasklep-as,
daar zit een moer helemaal overheen. Of kan die moer er gewoon af
zonder dat de boel kapot gaat?

Nog een paar kleine vragen.

Je zegt wide band lambda, € 175,- maar op je site staat ie voor € 80,-,

die controller heb ik er toch niet bij nodig, dat doet de kdfi toch?

Als ik het goed begrepen heb op de duitse site, kun je met de kdfi 2
sets injectoren aansturen, met 2 verschillende maps en hier tussen
switchen. Ik zou dus in een later stadium ook het benzine deel kunnen
ombouwen naar injectie(met throtthlebodies) en kunnen switchen tussen
benzine en lpg?

Lever je er een elektrisch schema bij, maw wat moet waarop worden
aangesloten, waar moeten relais tussen etc. Dit is wel beschikbaar voor
de megasquirt, maar ik kan me voorstellen dat dit anders is voor de
kdfi.

Hoi Jeroen,

Tja ik woon in Leeuwarden en dan is Reeuwijk best een stukkie rijden,
dus doe ik liever e.e.a via mail, alvorens af te reizen naar het zuiden.

Ik wil aan dit project beginnen, omdat mijn klassieke alfa nu op zich
best aardig loopt op lpg, maar door het toegepaste systeem bij hoge
belasting gewoon in ademnood komt, op zowel lpg als benzine. Bovendien
wreekt het klassieke verdampersysteem zich doordat als de boel heet
wordt, de verdamper niet meer zo lekker op gaslos reageert.

Daarnaast ben ik bijzonder geintresseert in autotechniek (ik ben niet
voor niks al weer 2e jaars op de HTS-autotechniek in Arnhem, dit in
deeltijd, naast mij job in de administratie) en vind ik dit gewoon leuk
om te proberen. Maar voor mij geldt nu nog, ik heb wel de klok horen
luiden, maar weet niet precies waar de klepel hangt.

Ik wil zo weinig mogelijk zichtbaar onder de motorkap hebben, dus
allemaal extra losse kastjes(zoals Lambdacontroller), daar ben ik niet
zo voor. Ik las op het alfaforum, dat je ook een
widebandlambdacontroller op het bordje kunt plaatsen voor € 30,-, dat
zou ik dan persoonlijk een stuk intressanter vinden.

Grootste probleem bij de inbouw gaat ws de tps worden, omdat dit gewoon
niet mooi op mijn solexen past en ik niet zo 123 zie hoe ik dat zou
moeten fixen, zodanig, dat het ook goed werkt.

Plus de kvs-sensor daar is geen plek voor, tenzij je hier een oplossing
voor hebt, die in de koelwaterslang kan worden geplaatst.

Tot zover(bijna over de streep),

Ik weet dat je geen uitgebreide vrijblijvende support geeft Jeroen,
snap ik, je moet ook ergens van eten. Ik houd er ook terdege rekening
mee, dat ik voor een aantal zaken ws hulp nodig zal hebben, zoals
bijvoorbeeld een basissetup en het aanpassen van de tps.

Waar het mij om gaat is van te voren te proberen inschatten of het uit
te voeren is, zonder al te grote compromissen, want dan is het gedoemd
om niet te lukken.

OK, als dat bordje niet werkt, dan hebben we daar niets aan.

Ik bedoelde idd de slang die vanaf de waterpomp, naar de verdamper loopt.

Fout mengsel onder hoge belasting zit ik idd niet op te wachten, dan
kan ik net zo goed met mijn huidige systee blijven rijden, dus dan moet
er een tps op, is er vast wel op te klussen, dat wordt dan de grootste
uitdaging.

Daar moet ik dan maar mee beginnen....ik zal de carbs en de
mogelijkheden daar wat op te klussen eens nader bestuderen...

Groet,

Hoi,

We hadden het zaterdag over het monteren van de tps op mijn carbs.

Ik heb een setje gevonden, wat waarschijnlijk past.

Nu had ik nog 1 vraag, maakt het uit of de tps een oplopend of een
aflopend voltage geeft?

Het is namelijk een sensor die bedoeld is voor montage aan de
linkerkant, maar daar heb ik geen ruimte.

Als ik hem nu aan de andere kant monteer draait ie de andere kant op en
dan gaat het voltage varieren tussen 5 en 0 volt ipv tussen 0 en 5 volt
bij het openen van de gasklep.

Kan de kdfi daar mee uit de voeten?

Zoiets had ik zelf ook al bedacht, maar ik vroeg me af of dit kon, een
weerstand (want dat is het in feite, een variabele weerstand) andersom
aansluiten?

Geeft die dan geen negatief voltage af? Van -5 tot 0 volt?

Helaas heb ik hier niet zo'n ding liggen om het te proberen....

Ik zie daar idd een mooi stukje over de tps staan, maar daar staat dus
bij, dat je hem niet andersom mag aansluiten, 5v aan GND, of lees ik
dat verkeerd?

Jeroen,

Ik heb inmiddels een tps, die voor mijn carbs geschikt is, nu nog een
steuntje. Ik heb wel een tekening gemaakt, maar heb niet de middelen om
het steuntje te maken. Is dit iets wat jij kunt maken? Wat kost dat?
(dit is een concept tekening, ik moet nog goed meten)

Verder heb ik nog steeds de vraag, waarom ik nu een lamdacontroller
nodig heb, terwijl die ook onboard kan, wat is er mis met die JAW
module? Spiken zegt mij niks, wat merk ik daarvan onder het rijden?

Laatste vraag, wat vraag jij voor het (fijn-)afstellen van het systeem
na de inbouw, ik denk dat ik zelf een heel eind kom met inbouwen, maar
het afstellen, dat kan wel eens lastig worden.
Je ziet dus dat HAAK niet de gemiddelde klant is en en de pen klimt over ieder wissewasje dat hij op zijn weg tegenkomt.
Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat dit soort mensen zich negatief durven uit te laten nadat er PAGINA's vol met support wordt gegeven.
Belangeloos. Vervolgens kopen ze elders en moet ik op een forum teruglezen hoe slecht mijn toko wel niet is.

Ik hoop niet dat de moderators mij nu monddood maken aangezien ik geen grove taal gebruik en werkelijke informatie aangeef.

En Haak, als je dit terugleest denk ik dat je mij toch op zijn minst een excuses schuldig bent ?
Jouw eerste mailtje is van 6 September 2009. Je bent dus al 1,5 jaar bezig met je setup, 300 euro voor een goed stuk support waren dan vermoedelijk de best geinvesteerde euro's ooit.
"Pennywise, money stupid." Is een welbekende term in jouw vakgebied.

Groet,

Jeroen

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 29, 2011 19:01

:thumbs:

Zo is dat even beschamend dat een HTS-autotechnieker zulke vragen stelt en dan hier openlijk gaat lopen schoppen!

Jeetje mina zeg...

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 29, 2011 19:03

En dan mijn laatste reactie hier op.

Ja, ik heb je veel vragen gesteld, en ja jij hebt veel antwoorden gegeven.
Op dat moment had ik geen idee wat ik me bij het syteem moest voorstellen en dat syteem kost wel een paar stuivers, naast de 300 support ben je al snel € 1000 aan materiaal lichter.

In mijn vorige post gaf ik al aan, dat ik behalve die ene slechte ervaring, verder geen ervaring met het verdere traject heb gehad.
Die ervaring, was voor mij de reden om op dat moment niet met je in zee te gaan.
Ik hoef jou denk ik als ondernemer niet te vertellen hoe snel je goodwill bij klanten verspeeld.
Ik hoop dan ook, dat je dit als advies zult zien.

Ik vind het trouwens vrij grof, dat je een in prive gevoerde mailcorrepondentie op het net gooit, je had kunnen volstaan met de opmerking, dat je met mij uitgebreid gecorrespondeert hebt.

BS-AutoTune

di mar 29, 2011 19:32

Ik heb de spullen uit duitsland gehaald, omdat mij al snel duidelijk werd dat meneer Bosma zijn instelling louter commercieel is, vragen beantwoord hij enkel tijdens een cursus en een geschikte TPS moest ik zelf maar gaan zoeken...Nou dat heb ik gedaan en de rest!
Ehhh......

Je spreekt jezelf tegen.

En je bent 1,5 jaar verder en je project is nog steeds niet af.
Advies aangenomen. Van iemand die geen advies wil inwinnen.

Terug naar “Tuning onderwerpen”