za apr 21, 2012 21:40
Hallo,
water methanol injectie is wel degelijk zeer zinvol in sommige gevallen.
Bij atmosferische motors zou ik het nu ook wel nooit gebruiken, op hete zomerdagen zou er misschien wel iets gewonnen kunnen worden, maar het zal toch minimaal zijn vrees ik.
Ik denk dat het grote probleem soms misschien wel is, als je een turbo of compressor motor afstelt naar het meeste voorontsteking (want dit is wat juist meer kan bij koelere inlaatlucht en door de methanol ook nog eens), kan je idd een heel pak meer vermogen halen hoor.
Maar als er dan ooit iets misgaat met het systeem, pomp loopt vast (gebeurt al eens wanneer enkel water ofzo gebruikt werd), dan kan de motor wel eens zeer snel kapot gaan, door detonatie.
Zonder mengsel en voorontsteking aan te passen gaat het vermogen ook niet echt gaan stijgen dus, je zou bijna een fail safe erop moeten hebben, dat detecteerd of er ingespoten wordt.
Ik heb er zelf nog niet mee kunnen experimenteren dus ik kan hier geen bewijzen geven.
Ik weet wel dat door een betere intercooler, je behoorlijk wat kan winnen, alleen is hier dan altijd het nadeel, als je groter gaat, of een heel andere positie, dat je turbogat groter word. Dit is met wmi niet het geval.
Door gewoon de intercooler volledig nat te spuiten op de vermogenbank, hadden we 10-20 graden minder inlaattemperatuur en vermogenwinst over de complete lijn van 5-10 pk
Het is bijna hetzelfde als speciale benzine erin doen, enkel wel iets goedkoper.Maar ik denk dat er ook veel rommel op de markt is.
Je moet er een hebben welke echt regelbaar is op toerental en druk, want je gaat niet altijd evenveel nodig hebben. En het moet dan ook afgesteld worden, zomaar iets monteren lijkt mij ook vrij onlogisch dat het zomaar goed gaat gaan. (iedere motor is anders)
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI