vermogenswinst is lastig te vertellen, dat hangt van meer factoren af maar een 308gr. nokkenas is veel heftiger en veel meer op toeren gericht..... dit zijn geen nokkenassen om lekker onderin toeren je koppel te verdienen.... dit zijn toerenmakers en dan het liefst met zwaarde klepveren en lekker 9000 rpm draaien (vrrrrrrrrrrrrrrrrooooooooawwwwwwppp)Als leek ff een vraagje wat zou de vermogenswinst ongeveer zijn bij een 3.0 V6 12V met deze nokkenassen:
Inlaat Uitlaat Hoek in uit BDP voor BDP na ODP Lift in/uit BDP Klepspeling in/uit
10.4 6.4 294° / 264° - 114° 33°-81° / 66°-18° 0.9 / 50 / 30
11.4 7.8 300° / 280° - 105° 45°-75° / 69°-39° 4.0 / 40 / 30
11.5 8.6 308° / 300° - 105° 49°-79° / 75°-45° 4.9 / 40 / 30
Mij zegt het allemaal nix.
(bron http://www.squadra-tuning.com/Colombo-B ... aanbod.htm)
van wie dan?HEE ! Auteursrecht hoor !
Niemand? Ik had er nochtans zulke positieve verhalen over gehoort. Een aanrader naar het schijnt. Het zou ook het brandstof verbruik positief beinvloeden.Heeft iemand ervaring met dit ding? Heeft het zin zoiets te monteren? Ik heb er iemand over gehoort die erg enthousiast was. Maar ik zou jullie mening wel eens willen weten. Het commerciele verhaaltje wat er bij staat klinkt veel belovend.
Is zoiets gemakkelijk te monteren?