Eric van 't Oever

RE: Alfa 75 V6

vr jan 21, 2005 20:14

voor kunstof zij en achterruiten moet je bij Ronald morien zijn. Levert lexaan met een krasvaste coating 015-2159820 :!:

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Alfa 75 V6

za jan 22, 2005 00:38

@Eric : da´s het juiste materiaal :thumbs: Lexaan is idd een merknaam en leverbaar in UV bestendig en kraswerend als het moet ! Edoch de zon staat niet seevast loodrecht op je raampies, maar eenmaal bezig verdient UV bestendig de voorkeur, zekers.

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Alfa 75 V6

di mei 03, 2005 11:28

Ik speel met de gedachte mijn v6 vande winter ietwat te laten peperen.
compressie ietwat hoger, grotere in en eventueel uitlaatkleppen, kanalen flowen.

gaan we hier 25pk mee winnen ? ( in het juiste toerengebied : middenin zo'n beetje :wink: )

ik ga het laten doen dus vraag me een beetje af wat de geschatte kosten mogen gaan worden ?

voor de volledigheid : nu c&b / inlaat is airbox van sandtler / chip op de rollenbank bij stephan / sportuitlaat / geen kat etc. 164v6 232pk gemeten.


groeten
jos

Gebruikersavatar
simp
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:02

RE: Alfa 75 V6

di mei 03, 2005 12:31

@Matra: die 232pk in de 164V6, dat is een 12 klepper of een 24klepper?

Als je met een setje C&Bs + Squadra chip van 192 naar 232 pk kan, dan is dat toch wel een mooie stap voor een 75.

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Alfa 75 V6

di mei 03, 2005 12:40

een 12V 164 en een ander in en uitlaat traject erbij. stephan stond er ook een beetje van te kijken. maar de bloemen gaan naar Maurice van LTC ! Man wat een verschil met een orgineel blok.

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

do jan 26, 2006 22:41

Als leek ff een vraagje wat zou de vermogenswinst ongeveer zijn bij een 3.0 V6 12V met deze nokkenassen:

Inlaat Uitlaat Hoek in uit BDP voor BDP na ODP Lift in/uit BDP Klepspeling in/uit
10.4 6.4 294° / 264° - 114° 33°-81° / 66°-18° 0.9 / 50 / 30
11.4 7.8 300° / 280° - 105° 45°-75° / 69°-39° 4.0 / 40 / 30
11.5 8.6 308° / 300° - 105° 49°-79° / 75°-45° 4.9 / 40 / 30

Mij zegt het allemaal nix.
(bron http://www.squadra-tuning.com/Colombo-B ... aanbod.htm)

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Alfa 75 V6

do jan 26, 2006 23:58

Als leek ff een vraagje wat zou de vermogenswinst ongeveer zijn bij een 3.0 V6 12V met deze nokkenassen:

Inlaat Uitlaat Hoek in uit BDP voor BDP na ODP Lift in/uit BDP Klepspeling in/uit
10.4 6.4 294° / 264° - 114° 33°-81° / 66°-18° 0.9 / 50 / 30
11.4 7.8 300° / 280° - 105° 45°-75° / 69°-39° 4.0 / 40 / 30
11.5 8.6 308° / 300° - 105° 49°-79° / 75°-45° 4.9 / 40 / 30

Mij zegt het allemaal nix.
(bron http://www.squadra-tuning.com/Colombo-B ... aanbod.htm)
vermogenswinst is lastig te vertellen, dat hangt van meer factoren af maar een 308gr. nokkenas is veel heftiger en veel meer op toeren gericht..... dit zijn geen nokkenassen om lekker onderin toeren je koppel te verdienen.... dit zijn toerenmakers en dan het liefst met zwaarde klepveren en lekker 9000 rpm draaien (vrrrrrrrrrrrrrrrrooooooooawwwwwwppp) :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Alfa 75 V6

za jan 28, 2006 12:31

HEE ! Auteursrecht hoor ! ;)

Andretti Molletti

Re: RE: Alfa 75 V6

za jan 28, 2006 13:02

HEE ! Auteursrecht hoor ! ;)
van wie dan? :shock:

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Alfa 75 V6

za jan 28, 2006 15:58

[-(

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

za jan 28, 2006 22:25

Dus de 300 zijn geen optie....
Nog 2 te gaan...

Ik denk dat de eventuele rechtenhier liggen

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

do mar 02, 2006 11:15

Via Squadra tuning inmiddels begrepen dat als ik C&B nokkenassen neem deze het beste de 294 grd kan nemen.
Tevens zou het ingrijp moment van de toerenbegrenzer verlegd moeten worden van 5800 naar bijv 6600.

Weet iemand de specs van QV/SZ/164S Nokkenassen?

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfa 75 V6

za mar 04, 2006 10:25

Heeft iemand ervaring met dit ding? Heeft het zin zoiets te monteren? Ik heb er iemand over gehoort die erg enthousiast was. Maar ik zou jullie mening wel eens willen weten. Het commerciele verhaaltje wat er bij staat klinkt veel belovend.
Is zoiets gemakkelijk te monteren?
Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Alfa 75 V6

ma mar 06, 2006 20:41

Heeft iemand ervaring met dit ding? Heeft het zin zoiets te monteren? Ik heb er iemand over gehoort die erg enthousiast was. Maar ik zou jullie mening wel eens willen weten. Het commerciele verhaaltje wat er bij staat klinkt veel belovend.
Is zoiets gemakkelijk te monteren?
Afbeelding
Niemand? Ik had er nochtans zulke positieve verhalen over gehoort. Een aanrader naar het schijnt. Het zou ook het brandstof verbruik positief beinvloeden.

Gebruikersavatar
simp
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:02

RE: Alfa 75 V6

ma mar 06, 2006 21:58

Het lijkt erop dat dit ding gewoon de benzinedruk verhoogt. Waarom dat positief zou zijn weet ik niet, ik verwacht nl dat onder normale omstandigheden meer benzine geen voordeel oplevert. Het gaat om het mengsel van lucht/brandstof, Je draait er op z'n hoogst meer van dat kostbare euro98 door... :twisted:

Als de auto een digitaal motormanagment heeft lijkt me het zinniger om iets aan chiptuning te doen. Daarmee kan je veel leuker je brandstof/lucht/inspuit moment mee aanpassen.

Terug naar “Tuning onderwerpen”