Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

ma dec 15, 2008 10:01

@Dom..

het is aan de buitenkant niet echt in het oog springend. Ik heb pompen van twee verschillende ts'en vergeleken en ik had beide versies.
Turbo pomp was het allemaal om begonnen, daar een buitenlandse vriend voor zijn aankomende revisie een nieuwe pomp wilde hebben.
Per toeval erachter gekomen dat latere 75ts ook deze pomp heeft. Vriend van me heeft uit meerdere pompen een goede gemaakt. Wereldwijd nieuw niet meer te vinden :?
Ik ga n`s de tandwielen opmeten want de huismaten aan de buitenkant zijn identiek :!:
wat evt ook zou kunnen is dat er meer tanden op de wieltjes zitten, ik ga wel s even wijsheid opdoen.
to be continued :idea:

Andretti Molletti

Re: RE: TUNING 105

ma dec 15, 2008 13:17

wat evt ook zou kunnen is dat er meer tanden op de wieltjes zitten,
dat weet ik wel zeker!!!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: TUNING 105

di dec 16, 2008 20:13

maten gemeten;

De maten die ik aangetroffen heb van de volgende bouwjaren zijn identiek

nord 2000 bwj 1973
TS 2000 bwj 1987
turbo bwj 1986

binnenmaat 30,99
hoogte tandwielen 30,95
maten zijnuiteraard bij benadering
schoepen 9 stuks.

het ENIGE verschil is dat de oude pompen schuin geplaatste schoepen hebben,
en nieuwere type recht geplaatste schoepen.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1307
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo dec 17, 2008 10:04

binnenmaat 30,99
hoogte tandwielen 30,95

@Dom, dat bevestigd de maat van de lage versie die ik tegen gekomen was. Een paar posts terug
Tandenwielen zijn 31mm hoog tegen 36mm voor de hoge versie.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: TUNING 105

wo dec 17, 2008 10:31

kijk daar zijn we dan ook weer uit.

Maurizio weet jij vanaf welk bouwjaar de langere / diepere 53 mm pompen geleverd zijn ??

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1307
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

wo dec 17, 2008 10:34

kijk daar zijn we dan ook weer uit.

Maurizio weet jij vanaf welk bouwjaar de langere / diepere 53 mm pompen geleverd zijn ??
Nope, dit is weer zo'n typisch alfa ding.... toen de oude voorraad op was :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

vr dec 19, 2008 09:07

Op de site van Alfaholics staan zwaardere motorsteunen, de mijne worden vervangen als ik de nieuwe motor monteer. Iemand ervaring en is het nodig?
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: TUNING 105

vr dec 19, 2008 11:07

een snelle motor trekt ze idd gewoon door midden. Op de turbomotor zaten zo goed als nieuwe en waren in perfecte staat, wouter moest ze al vernieuwen....

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: TUNING 105

vr dec 19, 2008 19:20

Volgens mij is het rubber de beperkende factor, dit rubber lijkt gelijk aan het origineel...

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1829
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: TUNING 105

vr dec 19, 2008 20:07

staat ook op de site" stuggere bevestigingen" dus neem maar aan dat ze stugger rubber gebruiken :wink:
tis niet de bedoeling natuurlijk dat het metalen gedeelte meegeeft :lol:

wel een goede aanpassing op het orgineel, wil ik ook nog wel doen.
net als dat er ook stuggere diabolo rubbers zijn 8)
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: TUNING 105

za dec 20, 2008 01:09

had natuurlijk geen originele, maar imitatie ZOOI in de bert tb. Probleem is dus de vulcanisatie, hoe het rubber aan het staal zit. Das altijd ....

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

za dec 20, 2008 08:41

inhoudelijk klopt dit, maar graag ander taalgebruik lijkt mij...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

za dec 20, 2008 11:58

Zelf motorsteunen maken en dan volgens een ander model zou waarschijnlijk de makkelijkste optie zijn...

Het probleem is idd 9 van de 10 keer dat het rubber losscheurt van de metalen plaat. Om dit tegen te gaan zou je een steun moeten maken die gebruik maakt van een rubberen bus en en vork, zoals bijvoorbeeld het ophangoog van de versnellingsbak van een 105/ 116. Hier zit het rubber rondom opgesloten in een oog en kan dus niet loskomen, het omvattende gat is tevens ook een begrenzer voor de maximale beweging die kan plaatsvinden. voor een racer zou je bijvoorbeeld met draagarmrubbers iets kunnen maken... Polyurethaan is dan ook meteen een optie. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1829
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: TUNING 105

za dec 20, 2008 13:43

het idee van een bus is leuk, alleen is het oppervlak waar de kracht op komt vele malen kleiner met een busje van +/_14mm en +/- 60mm lang
dan van een vierkantje +/-50x 50 mm dus moet goede kwaliteit rubber zijn anders zakt dit ws.snel uit.
hoewel bij een 33 1 kant ook in rubber hangt

heb vroeger met kevertje wel met urethaan gereden maar daar zaten op een gegeven moment ovale montage gaten in :oops:

het rubber zou in een soort vierkante dop gevulkaniseerd moeten zitten(onder en boven), dat geeft steun en extra oppevlakte,alleen wordt de beweging van het rubber wel beperkt, daar je met een beperkte bouwhoogte zit.

maar met een stuggere en GOEDE kwaliteit zal het voor de meesten al voldoende zijn lijkt me
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Andretti Molletti

RE: TUNING 105

za dec 20, 2008 13:44

Torque stangetje aan de bovenzijde blok.

Terug naar “Tuning onderwerpen”