Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

za dec 20, 2008 13:47

Met een dempertje/rubber erin? of gewoon vast gemonteerd? denk dat je wel trillingen krijgt als je geen vorm van demping hebt.

Maar is wel een makkelijke oplossing, heb het al op meer (race)auto's gezien. Op een v6 in een 75 bijvoorbeeld, hadden ze een 164 steun voor omgebouwd.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1829
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: TUNING 105

za dec 20, 2008 14:17

urethaan zat gewoon vast gemonteerd, en ja gaf wel wat trillingen in de auto,had echter de Recaro stoelen op rubber buffertjes gezet en had daar dus geen last van 8)

maar ik sta open voor ideeen ,want op de Giulia zitten nu nog de oude die ik in de Berlina al had dus verversen kan nooit kwaad :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: TUNING 105

za dec 20, 2008 15:21

had echter de Recaro stoelen op rubber buffertjes gezet
dat vind ik een beetje een eng idee... :? in het geval van een aanrijding krijgt de bevestiging van je stoel het zwaar voor de kiezen, die rubbers zijn daar niet op ontworpen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 11:29

Hier trouwens een voorbeeld van aangepaste motorsteunen. maakt gebruik van een range rover wielophangingsbus oid. ( foto geleend van www.alfagtv6.com)
Afbeelding
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 16:36

Hmmm dat ziet er niet slecht uit.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 16:38

motorsteunen kan je zodoende ook iets hoger maken, komt het carter weer verder van de grond. Wel uitkijken dat je bak dan niet tegen de tunnel komt... :P

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 16:47

motorsteunen kan je zodoende ook iets hoger maken, komt het carter weer verder van de grond. Wel uitkijken dat je bak dan niet tegen de tunnel komt... :P
Ja en wat te denken van de uitlijning van je aandrijfas..???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 16:52

Pak eentje die al naar beneden is gezakt, ligt ook die weer in lijn :lol: :D

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 16:56

Pak eentje die al naar beneden is gezakt, ligt ook die weer in lijn :lol: :D
Andersom dan he..... 8) Maar ff to the point Als de flenzen van de aandrijfassen niet prcies in hetzelfde vlak liggen krijg je serieus problemen.
Ga je je blok ad voorzijde hoger zetten, dan moet de donut een (grotere) hoekverdraaiing gaan opvangen en ligt de flens van de voorste kruiskoppeling niet meer in lijn met de flens op de achteras. Dat moet je niet willen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 17:44

nee weetik wel @@, was ook meer een luchtig grapje :wink: .

Maar goed dat het nog eens geschreven wordt, wellicht attendeerd het ook mensen om hun oude steunen eens te vernieuwen. Of beter, oude originele met een plaat ertussen dat ze op dezelfde hoogte staan. Mijn ervaring is dat goede originele niet scheuren.... Niet het fijnst of het beste om ze nóg een keer te gebruiken maarja...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 17:45

als je inveert zitten die laatste twee ook niet meer in 1 lijn... alleen voor de donut is het van belang. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 19:10

als je inveert zitten die laatste twee ook niet meer in 1 lijn... alleen voor de donut is het van belang. :wink:

Bij een transaxle ja okay, maarhier gaat over 105-jes he.. :wink:

Bij inveren wijzigt de hoek van beide kruiskoppen precies evenveel. Als de hoekverdraaiing van beide maar hetzelfde bijft is er niets aan de hand. Ga je echter de hoek van het voorste kruisstuk wijzigen (mortsteunen voorzijde hoger zetten) of heb je je achter je draagarmrubbers eruit liggen dan is de hoekverdraaiing van beide kruisstukken dus niet gelijk en krijg je een oneeparige beweging in het kruisstuk hetgeen vroegtijdige slijtage en trillingen tot gevolg heeft. :wink:

(Je aandrijfas zeff, dus tussen de kruisstukken daarit overigens bijna altijd een oneenparige snelheid tenzijbeide kruisstukken in 1 lijn liggen.)

Mijn paar centen......
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

zo dec 21, 2008 19:30

Bij een transaxle verandert de stand van de as nooit door inveren. :?

Wat ik bedoelde was dat de cardanas bij een 105 altijd een hoek maakt in het achterste gedeelte ten gevolge van het in en uitveren.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma dec 22, 2008 22:32

AlfaBB: Topic Driveshaft failure, driver injured..... Vooral voor @@ interessant! Lees!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

piza1978
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: za mar 24, 2007 21:08
Locatie: Nootdorp

RE: TUNING 105

vr dec 26, 2008 22:28

Ik heb mijn 2 liter blok gereviseerd en opgevoerd met HC zuigers, racenokkenassen en een gta uitlaat. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen met inrijden van het blok. Is dit gewoon de eerste 1000 km niet boven de 3000 toeren komen?? Dat zal wel moeilijk worden...... :D
Iemand tips??
Alfa Giulietta sprint 750B 1959 (for sale)

Terug naar “Tuning onderwerpen”