Genoeg koffie geleuter, weer even een paar plaatjes.
Bij de 75 zit de stroomverdeler hier
Bij de 164 zit de dynamo hier
Zoals u ziet, de waterpomp zit aan deze kant bij de 164 en ook de stuurbekrachtiging
Zo ook bij de 164, zit er een leiding aangesloten aan het eind van de buis waar het water van de pomp naar de bussen stroomt. Deze leiding gaat buiten de thermostaat om naar een soort koelring tussen de aansluiting op de motor en het oliefilter. Voor mijn turbo project is dit natuurlijk bij uitstek geschikt om op de waterkoel aanluiting van de turbo te prikken, vooral omdat het buiten de thermostaat langs gaat.
U raad het al beste lezers, ik ben nog steeds vol goede hoop dat ik het 164 blok met 75 krukas als turbo in mijn mooie alfa 75 kan lepelen. Morgen haal ik een kapot gedraaid 75 ts blok op in Amersfoort om te vergelijken zonder mijn 75 te slopen. Het enige probleem tot nu is de thermostaat aan de achterkant van het 164 blok (makkelijk op te lossen) en het olie filter dat in de motorsteun prikt....
Dit laatste dacht ik op te lossen met een remote filter.
remote filters
Dit remote filter is prachtig te combineren met een olie koeler en remote olie koeler thermostaat.
Oja, waarom wil ik zo graag het 164 blok gebruiken? Omdat het lekker vers is, om dat een 164 blok een drol kost, omdat ik meer ruimte heb voor mijn turbo poespas als de dynamo e.d. er niet meer zit en omdat ik het 164 blok gewoon mooier vind.
Dre? Heb je al een idee voor een datum, en hou je nog alfas over om over te ouwehoeren?
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!