verlagen van Giulia op de andere manier
Geplaatst: di jun 20, 2006 20:22
Hallo,
ik ben redelijk nieuw op het forum na een aanvaring te hebben gehad met een ander forumlid. Ik pak de (korte) draad weer op en wil zodoende mijn kijk op het verlagen van Giulia aan jullie voorleggen.
Laat ik maar met de deur is huis vallen
, een Giulia staat gewoon te hoog op zijn wielen, dus, VERLAGEN DIE HANDEL!!!! Ja, de rooie koni's liggen er al onder, de verlagingsveren in de schuur dus, als ik mijn Juultje straks op ga bouwen, gelijk de verlagingsveren eronder en geen vuiltje aan de lucht, het eerste jaar... MAAR DAN!!! Een Giulia is re-de-lijk hard geveerd voor een standaard auto (kadett....?). Dus als je haar verlaagd, nog harder, gaat dribbelen op de weg enz enz. Maar na dat eerste jaartje heel blij zijn met de Giulia komen de problemen, de deurophangingen krijgen speling, de koets roest harder dan je lief is, je dribbelt lekker over de klinkers in het boerengat in de achterhoek en ga zo maar door. Niet het beste wat te wensen valt om de 'looks' te verbeteren.
Dit is dus geheel naar mijn eigen inzien, ik ben dan nog jong, weinig ervaring met Giulia (wel steeds meer) maar ben ook niet stom. De conclusie heb ik kunnen trekken omdat ik mijn eigen (verroeste) Super enkele tientallen kilometers heb gemaakt, en een keer in een verlaagde Giulia heb gereden.
Maar, om de levensduur in de auto te houden, want het moet mijn dagelijkse auto worden, dacht ik het volgende:
als ik nou eens een soort 'klosjes' maak van zo'n 1-2cm, en die tussen de onderste draagarm en het cupje waar de veer in staat zet, dus dat het cupje naar beneden komt, en zo de hele auto, heb ik haar verlaagd met de standaard veren. Dus comfort blijft behouden, de deuren blijven ook gewoon hangen, en het roesten blijft bezig, maar in mindere mate.
Achteraan zet ik er dan gewoon oude 1600 veren onder, evt slijp ik daar ook een kleiiinnn stukkie vanaf en is dat ook klaar.
Zo houd je het comfort en is ze toch verlaagd.
Hoe denken jullie hierover, heb ik gelijk? Of is mijn kijk verkeerd.... Kortom, geef je mening!!
Mijn Giulia heeft dus wel 1750 Berlina veren, dat scheelt ook een beetje. Ook hulpveren voor de +/- 80L gastank.
MVG, Sieger.
ik ben redelijk nieuw op het forum na een aanvaring te hebben gehad met een ander forumlid. Ik pak de (korte) draad weer op en wil zodoende mijn kijk op het verlagen van Giulia aan jullie voorleggen.
Laat ik maar met de deur is huis vallen

Dit is dus geheel naar mijn eigen inzien, ik ben dan nog jong, weinig ervaring met Giulia (wel steeds meer) maar ben ook niet stom. De conclusie heb ik kunnen trekken omdat ik mijn eigen (verroeste) Super enkele tientallen kilometers heb gemaakt, en een keer in een verlaagde Giulia heb gereden.
Maar, om de levensduur in de auto te houden, want het moet mijn dagelijkse auto worden, dacht ik het volgende:
als ik nou eens een soort 'klosjes' maak van zo'n 1-2cm, en die tussen de onderste draagarm en het cupje waar de veer in staat zet, dus dat het cupje naar beneden komt, en zo de hele auto, heb ik haar verlaagd met de standaard veren. Dus comfort blijft behouden, de deuren blijven ook gewoon hangen, en het roesten blijft bezig, maar in mindere mate.
Achteraan zet ik er dan gewoon oude 1600 veren onder, evt slijp ik daar ook een kleiiinnn stukkie vanaf en is dat ook klaar.
Zo houd je het comfort en is ze toch verlaagd.
Hoe denken jullie hierover, heb ik gelijk? Of is mijn kijk verkeerd.... Kortom, geef je mening!!
Mijn Giulia heeft dus wel 1750 Berlina veren, dat scheelt ook een beetje. Ook hulpveren voor de +/- 80L gastank.
MVG, Sieger.