Pagina 1 van 2
Remmen 75
Geplaatst: ma sep 18, 2006 22:20
door rkersten400
Ben van plan om mijn remmen te verbeteren van mijn 75 3.0 v6 door andere schijven, blokken, stalen remleidingen en eventueel klauwen.
Remmen tijdens het ss viel tegen.
Moet ik achter ook doen?
Kan iemand een oordeel geven over bepaalde produkten en uiteraard beetje schappelijk geprijsd.
Heb gezien dat Biesheuvel hier ook wel het een en ander van heeft.
Groeten Ruud
RE: Remmen 75
Geplaatst: ma sep 18, 2006 22:25
door yuri 75 V6
Voorrremmen zou ik de schijven standaard houden en Ferodo DS2500 blokken nemen, voor sportief straatgebruik. DS3000 of Pagid rood kan ook, maar die doen koud niet zoveel en dat is nogal vervelend op een straatauto. RVS remslangen scheelt een beetje maar niet veel, en blauwe ATE remvloeistof heeft een hoger kookpunt en is daarmee beter bestand tegen hoge en frequente belastingen. Achter zou ik in eerste instantie standaard laten.
RE: Remmen 75
Geplaatst: ma sep 18, 2006 22:39
door frankalfa
En die blikken spatplaten verwijderen , kan de warmte wat beter weg.
Grtz, fRank
RE: Remmen 75
Geplaatst: di sep 19, 2006 15:42
door FrankSpider
Hey
Gebruik geen ferodo blokken maar [b]roesch[/b] bloken en schijven en je krijgt minimaal 50% meer remvermogen
Re: RE: Remmen 75
Geplaatst: di sep 19, 2006 16:21
door Maurizio
Hey,
Gebruik geen ferodo blokken maar roesch bloken en schijven en je krijgt minimaal 50% meer remvermogen
50% extra????
Is wel heel erg veel voor alleen blokken en andere schijven, is dat gemeten?
RE: Remmen 75
Geplaatst: di sep 19, 2006 16:58
door yuri 75 V6
Mijn interesse is gewekt, leg uit!
RE: Remmen 75
Geplaatst: di sep 19, 2006 17:20
door rkersten400
Bij alfa strada worden deze verkocht heb ik gezien. Zou dit veel verschil met sparco schijven maken?
Een vriend van me had alleen al zijn standaard blokken voor ferodo vervangen en dit remde al een stuk beter.
Allen remolie begon te koken. Moet uiteraard 5.1 in.
Roesch is wel een stuk duurder als ik het goed gezien heb.
Praat je trouwens ook over andere remklauwen ook dan?
Geeft waarschijnlijk ook nog een probleem met de velgen, zal andere et waarde onder moeten..??
Groeten Ruud
RE: Remmen 75
Geplaatst: di sep 19, 2006 17:49
door FrankSpider
Hey
Geloof me ik heb ze onder mijn spider en mijn race 75
en mijn twee fiats
het werkt echt super en zeker al sje abs heb
ik heb ze het weekend ook op zandvoort getesten
in een word geweldig!!!!!!!!!!!!
en je kan ze het beste kopen bij alfa strada
en je zal er echt geen spijt van krijgen ondanks dat ze iets duurder zijn
ze tasten ook je velgen niet aan je krijgt het er makkelijk af gewassen
gr
RE: Remmen 75
Geplaatst: zo okt 01, 2006 09:30
door ZZ_junior
Voor mij ook nieuw "Roesch" uit Italie.
Zo te zien op de web site (
http://www.roeschbrake.com/english/past ... bilita.htm) valt de prijs ook wel mee!
Volgens Roesch is het onderscheid dat haar blokken van Carbon zijn gemaakt.
Hoe zit het met de duurzaamheid van de blokken bij normaal straagebruik ? Vergelijkbaar of beter met de die van Ferodo of standaard?
gr,
ZZ_junior
RE: Remmen 75
Geplaatst: zo okt 15, 2006 00:04
door stephen
klinkt errug interessant
misschien ook voor GIULIA
ben benieuwd naar evt. ervaringen, en alleen in combinatie met hun schijven??
toch is prijsje opvragen
RE: Remmen 75
Geplaatst: vr nov 03, 2006 22:23
door Gerhard Karreman
Had (weliswaar onder mijn 155) Ferodoblokken en speciale schijven; remde prima. Nu zijn de Ferodo blokken vervangen door blokken van Roesch. remt nog wat beter en ..... de blokken waren goedkoper. Daarom heb ik ze nu ook voor op mijn 75 laten zetten. Hoe het remt weet ik nog niet want hij krijgt nu een nieuwe hoofdremcilinder. Heb ook stalen remleidingen lalen monteren en 5.1 olie erin. Hopelijk binnenkort goede berichten over de remmerij.
RE: Remmen 75
Geplaatst: vr nov 03, 2006 22:53
door Graffiaturo
heb ook Roesch blokken rondom, OMP RVS slangen en DOT 5.1en standaard schijven
remt prima, eigenlijk beter dan mijn ex 75 TB met rondom gegroefde TAROX schijven en ferodo blokken, goodridge slangen en DOT 5.1
RE: Remmen 75
Geplaatst: vr nov 03, 2006 23:56
door Andretti Molletti
En heeft iemand dat al op het circuit getest?
Straatblokken kunnen een grote wrijvings-coëfficient hebben maar of ze ook tegen langdurige hitte kunnen is een ander verhaal....
RE: Remmen 75
Geplaatst: do dec 28, 2006 23:17
door Dr.Agan
Ik ben hier zelf ook mee bezig geweest en mijn el cheapo oplossing ziet er zo uit:
- verwijderde stofkappen
-verwijderde mistlampen en stuk binnenscherm uitgesneden zodat de lucht bij de schijven kan komen
- Goodridge remslangen
-Dot 5.1
-de originele schijven (had hiervoor gegroefde Brembo's en merk geen verschil)
- en nu komt het: Ferodo FDB 116 blokken.
Deze blokken zijn bedoeld als vervangings blokken voor GTV6 en één of andere Opel meuk. Het voordel zit hem in de feit dat deze blokken breder zijn dan de blokken voor 75 TS die ik daarvoor eronder had. Dat heb ik inderdaad opgemeten want zo uit mijn hoofd werd de buitenste 0,5 cm van de schijven niet gebruikt met 75 blokken. Aan de binnenkant bijna hetzelfde verhaal. Hoe dan ook dat komt er op neer dat ik met Ferodo FDB 116 ruim 25% meer remoppervlak t.o.v.oriiginele remblokken, heb. Dit heb ik uiteraard getest op Zandvoort en dat werkt stuuken beter dan Ferodo DS 2500 die ik daar ook geprobeerd heb. DS 2500 zijn 3x duurder dan FDB 116 maar de laatste vind ik zonder twijfel beter remmen.
RE: Remmen 75
Geplaatst: vr dec 29, 2006 00:05
door Andretti Molletti
Hee dat is een leuke!!!
Zal ik in mijn achterhoofd houden
Als de blokken over de schijf steken, hou er AUB rekening mee dat als ze afslijten de buitenrandjes op een gegeven moment elkaar gaan raken en NIET meer de schijf!!!
Je hebt dan geen remmen meer of bijna niets.. dus: regelmatig bekijken en het randje wegschuren!! Uiteraard indien van toepassing, maar even voor de experimenteerders onder ons
