Het ergste van een datalog is dat je alle fouten van het rijden er uit kunt halen. Op de fouten wil ik nu even niet in gaan maar jullie wel wat laten zien.
1. het verschil tussen een straatmotor in een racewagen en een race motor.
Plaatje:

Kijk eens naar de verschillen tussen de snelheden. bijvoorbeeld op het rechte stuk. waar de zwartestreep staat is de actuele meeting.
Racemotor 190km/h en de straatmotor 176km/h
2. Toerental en snelheid van de racemotor

3. Poleposition tijdens het SS

De groene lijn is de snelheid met de racemotor en de rode lijn is de snelheid met een straatmotor.
Ik zal ook eens een plaatje laten zien van de bochtsnelheid (heb ik nog even niet maar...). uit dat plaatje blijkt dat ik met maximale snelheid door de bocht ga zowel met straat als racemotor. De acceleratie uit de bocht(en) is met de race motor echter groter dus de eindsnelheid op de stukken voor de volgende bochten is hoger. Dat verklaart dus de uiteindelijke ronde tijd.